Ga naar inhoud

Tomaten met het huidige weer al naar de serre?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De dagtemperaturen zijn voor de komende week rond de 20 graden, de nachttemperaturen rond de 10 graden zouden de tomatenplanten die ondertussen al ongeveer 30 cm groot zijn nog niet mogen uitgeplant worden in de serre?

Geplaatst:

Ik heb net het merendeel van m'n tomaten in de serre gezet.

Ze zijn 25-40 cm groot en ik heb ze in 3L potten gezet voor ik ze de serre inzette.

In volle grond in de serre doe ik wel pas eind april.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Perfect, ik ga de mijne in 20 l potten zetten en met pot de grond in, kwestie van de wortels intoom te houden - had ergens gelezen dat dat zou beter zijn. (is mijn eerste jaar dat ik een serre heb dus is nog beetje zoeken)

Geplaatst:

Ik zet zoveel mogelijk in volle grond.

Worden de planten niet sterker als de wortels zich kunnen verspreiden?

In volle grond moet je ook veel minder bijbemesten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Eind mei is nog lang, ook al worden we momenteel gunstig bedeeld met mooi en stabiel weer. Hou er rekening mee dat je eventueel een verwarmingselement gaat moeten voorzien als ze over een paar weken opnieuw vorst zouden uitgeven.

Let ook op dat je planten niet verbranden. De zon is al erg sterk en de plantjes zijn het nog niet gewend.

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...