lucifer Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Ik wil graag ijsbergsla in huis voorzaaien. Na enkele dagen kwamen de zaaiingen boven.Ik heb ze niet te warm staan want boven de 20 graden mocht sla niet las ik.Dus ik heb ze voor het raam op het noorden staan. Wel licht maar geen zon of verwarming, dus koel.Maar het lijkt wel alsof ze stil staan. Het stengeltje wordt maar minimaal langer en blaadjes komen er niet eens aan, het omhulsteltje zit er zelfs nog om. Terwijl ze al een tijdje boven zijn. Had ik ze toch voor t zuidraam in de warmte en zon moeten zetten? Tevens nog een klein vraagje over de paprika zaaiingen. Deze doen het geweldig en zijn super sterk. Ze krijgen allemaal al hun echte blaadjes, sommige echte blaadjes zijn al groter dan de kiemblaadjes bijna maar anderen zij kleiner. Wanneer moet ik ze nou verspenen? Hoe groot moeten de echte blaadjes dan zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Betreft je paprika's de een gaat verspenen bij de kiembladeren en anderen wachten tot het eerste echte blad. Wat je keuze ook is het maakt niet heel veel uit hoor. Maar vaak gaat men op veilig en pas verspenen bij de echte blaadjes. je mag ze tot de kiemgblaadjes in de grond stopen. De omhulseltjes van de sla vaak wat nat maken en eventueel wat helpen er vanaf te komen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucifer Posted April 1, 2014 Author Share Posted April 1, 2014 Maar de sla wel op het noord raam houden of mogen ze na het ontkiemen wel in de zon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Ik zaai sla altijd op het zuiden hier gaat dat super de zaadhulsels even helpen om er af te halen en anders zoals vermeld was nat maken ik doe dat met een planten spuit Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts