Riverdale27 Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 je had het ook over labbonen. komt misschien ook doordat je je post zo'n 10x hebt aangepast. Nee hoor. Ik weet waarover ik spreek Je moet gewoon goed lezen en duidelijk zijn met begrippen. Je kan niet spreken over "bonen" net zomin je kan spreken over "kolen". Anyway het is duidelijk: - tuinboon (of labboon): vanaf maart in volle grond- struik en stokbonen: vanaf half mei in volle grond Quote
loes Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Het probleem met bonen is inderdaad dat je best pas begint te zaaien in mei, liefst half mei. Dan is de bodem voldoende opgewarmt en ook niet meer zo nat. Een natte en/of koude bodem is dodelijk voor je bonen. En veel voorsprong zal je niet hebben hoor. Je kan beter zaaien in mei, juni en juli en je oogst mooi spreiden tussen eind juli en begin oktober. Als we het hebben over de labboon (of tuinboon), dan is het verhaal heel anders natuurlijk. Die zaai ik al voor in de koude bak begin februari of in volle grond begin maart. Maar dat is dus een compleet andere soort boon over deze post heb ik het. Quote
Riverdale27 Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Ok, maar die post is toch duidelijk, niet? Quote
loes Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 dan blijft het voor een beginner nog wel verwarrend al die verschillende namen voor bonen en dat daarvoor verschillende 'regels' gelden. Quote
Riverdale27 Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Dat kan ik wel begrijpen ja Ik onthoud het gewoon zo: tuinbonen mogen al heel vroeg, de rest niet Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.