Jan L Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Zoals reeds in mijn blog vermeld, heb ik last van bladluizen op mijn braambes. Ik heb ze al enkele keren bespoten met een zeepoplossing. Zonder spiritus. Het helpt niet zo geweldig en aangezien ik in vele posts lees dat jullie dit doen met zeep en spiritus is nu mijn vraag: Wat is spiritus????? Ik denk dat dit echt een "Nederlands" woord is, want waar ik woon heb ik er nog nooit van gehoord. Is dit white spirit?Hopelijk leest iemand dit nog in de avond voor de MTFD Shoot Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
weknow Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Wikipedia helpt http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandspiritus In iedere Nederlandse supermarkt te koop voor rond de 1 Euro per fles, schat ik. In de meeste huishoudens aanwezig voor ramen wassen, ontvetten voor schilderen e.d. en - niet zo slim - om een vuurtje aan te wakkeren. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Nasuada Geplaatst: 19 april 2014 Geplaatst: 19 april 2014 Hoi,Mijn pompoenplantje zat helemaal onder de luis. Nadat ik verschillende tips op internet had gelezen besloot ik al die tips samen te voegen tot een mengsel, het resultaat was verbluffend, naar 3 dagen waren de plantjes weer schoon.Ik heb het volgende recept gemaakt.half liter gekookt afgekoeld water2 dopjes spiritus1 volle theelepel groene zeep1 teentje knoflook snufje kaneelAlles in de blender gemixtin een planten sproeier gedaan2 x daags de plantjes besproeit ( 3 dagen lang) Bij de plant die helemaal onder zat heb ik ook half teentje knoflook in de aarde gedaan.Ze verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik heb de plantensproeier nog bij de hand voor het geval dat ik weer wat ontdek. Het is inmiddels 2 weken geleden maar ze zijn nog steeds niet terug gekomen.* spiritus zit in een blauwe fles en kost 0,50 cent of zo bij de supermarkt bij de schoonmaak middelen staat dat.Bijgaand een foto van mijn zielig plantje, die inmiddels weer helemaal vrolijk is. Succes ermee....Groetjes NAS Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jan L Geplaatst: 20 april 2014 Auteur Geplaatst: 20 april 2014 OK brandspiritus, hier was ik nog niet opgekomen Bedankt! Brrr wat een horrorfoto Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.