dennislp Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Plant nummer 1! Is dit een aardbei? Zoja, welke soort? En dit is toch een rode bes? staat er ook onder, wel 60cm van de stammetjes af. .En deze weer geen rode bes denk? Twijfel..Heeft namelijk ook een ander stammetje dat me doet denken van niet. Alvast bedankt! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 De 1e is volgens mij geen aardbei. wat het wel is weet Eva vast Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 aaargh...ik kan er even niet opkomen. ik denk nog ff na Quote
Eva Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 de onderste 2 lijken me wel een bes. (rode of zwarte, ik weet het verschil in blad niet) Quote
dennislp Geplaatst: 15 april 2011 Auteur Geplaatst: 15 april 2011 hmm, dan lijkt hij toch op het plantje er vlak naast, kon de bladeren nog niet echt herkennen.. maar Ok. Bedankt voor je mee denken! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
veuvecouderc Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Zijn 3 en 4 van dezelfde plant/struik? Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
dennislp Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 3 en 4 staan op een andere plek. Stammetje ziet er ook iets anders uit.. Denk dus dat 3 rode bes is en 4 niet, ookal heb k daar dus nog wel twijfels bij. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
veuvecouderc Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Ik weet het niet zeker maar 4 lijkt op wat ikzelf in mijn tuin heb gevonden en waarvan ik besloten heb dat het een kruisbes is. Heel handig als je jam wilt maken Maar jouw bladeren lijken toch iets anders als ik ze zo vergelijk. Ik weet het dus niet dennis, sorry!Hieronder 'mijn' kruisbes. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
dennislp Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 Lijkt er ook erg op ja, ik vermoed dat mijne van een grotere struik er naast komt. (die staat nu in bloei, paars/roze achtige bloemen) Kan daar eventueel een foto van maken, / Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
veuvecouderc Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Dennis er bestaat ook nog de Ribes sanguineum, hier noemen ze het (vrij vertaald) een sierbes. Die bloeit hier nu overal in de buurt met roze bloemetjes in een trosje. Google maar even op images dan kun je vergelijken. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
dennislp Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 die lijkt zééééér veel op die grotere struik denk dat die het is ja. Hadden er een van 15 jaar oud, die ging dood maar had nog wel een andere stam van 10 jaar oud ofzo, die staat nu prachtig in bloei! Bedankt voor het mee denken! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
veuvecouderc Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 die lijkt zééééér veel op die grotere struik denk dat die het is ja. Hadden er een van 15 jaar oud, die ging dood maar had nog wel een andere stam van 10 jaar oud ofzo, die staat nu prachtig in bloei! Bedankt voor het mee denken! Graag gedaan Ik wil er voor volgend jaar ook zelf wel een. Je kunt immers nooit genoeg vroegbloeiers hebben! Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Eva Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 hangende bloemetjes? en een heel onprettige geur?die ken ik ook wel...dat is een sierstruikje. kan weer ff niet op de naam komen... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.