Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

spitten, zegen of vloek


drahreg 48

Aanbevolen berichten

Vloek! Slecht voor je rug en slecht voor het bodemleven, in mijn ogen is (ieder jaar) spitten, voor tuinders die er geen kaas van hebben gegeten! Als je een goede bodem hebt gecreëerd (door o.a. spitten!) en je loopt er niet meer op, is vaker spitten totaal overbodig!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zegen! Ik heb nu geen tijd om onderbouwing te typen maar enkele kernwoorden: klei, mest onderwerken, onkruid. Neemt niet weg dat ik ook langzaam aan bezig ben om steeds minder te gaan spitten, maar om dat te bereiken moet ik de komende jaren eerst wel de nodige grondbewerking uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vloek! Slecht voor je rug en slecht voor het bodemleven, in mijn ogen is (ieder jaar) spitten, voor tuinders die er geen kaas van hebben gegeten! Als je een goede bodem hebt gecreëerd (door o.a. spitten!) en je loopt er niet meer op, is vaker spitten totaal overbodig!

Geheel mee eens. Wij spitten om de 4 a 5 jaar.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is nog discusie en voor en tegenstanders van maar steeds meer mensen gaan zeggen dat je niet meer hoeft te spitten mits je de grond niet beloopt en wel blijft bewerken maar dan bv mulchen met compost enzv.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mits je grond inmiddels goed is dan!

Met 1 x spitten, ploegen ben je er nog niet Jim en zoals Frank aangeeft moet je wel altijd je grond in de gaten blijven houden en kan het af en toe lonen om nog een keer de boel om te spitten.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,dan ben ik wel weer wat langer bezig aan het spitten maar daar neem ik de tijd voor.En dan gewoon steeds goed bemesten en bijhouden dan zal het zeker lukken.

 

Suikermaïs verdraagt die wel tamelijk verse paardenmest?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...