verbruggen Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 ik heb bonenkruid en lenteui, maar hoe zaai ik die het best?op een lintje en uit de losse hand gewoon strooien, of om de zoveel cm 1 zaadje.heb al op het net zitten zoeken maar vind niet direct een antwoord op mijn vraag. Mvg, Verbruggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Lente uitjes zaai ik binnen voor in groepjes van 5 tot 10 en die plant ik dan buiten uit.Als je op een rij zaait, zou ik met de losse hand strooien.Bonnenkruid ken ik niet. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Ik heb vorig jaar bonenkruid gezaaid (de meerjarige, saturaja montana uit mm hoofd, ik weet niet of je die of de eenjarige hebt) en die doet er super lang over om op gang te komen. Je kunt ze dan makkelijker voorzaaien in een potje potgrond. Dan heb je geen gedoe en gepriegel met onkruid weghalen tussen piepkleine plantjes en kun je ze later gewoon uitpoten.Lenteuitjes zaai ik zelf op rijen tussen de wortelrijen, ze hebben niet superveel ruimte nodig en kunnen dus wel redelijk dicht op elkaar in de rij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts