citroen Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Zou je door afdekken met karton en daar boven op compost gedurende lange tijd (vanaf nu tot het voorjaar), de wortels van de frambozen kunnen verstikken (dood maken) Quote
Malus. Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Heey citroenAls ik jou was zou ik ze gewoon uittrekken.Of wil je de frambozenplant wel behouden, maar gewoon de wortels inkorten? Groetjes, Malus. Quote -Vele handen maken licht werk.-
citroen Geplaatst: 20 juni 2014 Auteur Geplaatst: 20 juni 2014 In ons geval volledig verwijderen ,maar zou dat niet lukken met lange tijd afdekken onder plastiek Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 Hier komen ze in no-time weer door het karton + compost heen gegroeid. Met plastic zou kunnen, maar je kunt misschien beter een wortelbegrenzer ingraven? Anders blijven ze komen... Of gaat het niet om scheuten die naast de moederplant opkomen? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
citroen Geplaatst: 20 juni 2014 Auteur Geplaatst: 20 juni 2014 Het gaat hier over een door jaren verwilderde frambozen struiken met een oppervlakte van +/-15 m2 Quote
Bit Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 En is het dan de bedoeling dat alles doodgaat ? Inclusief centrum van de struik ? of wil je ook wat bewaren ? Moet het hele stuk gewoon helemaal wég, en wil je dus daar geen framboos meer hebben staan, is , lijkt mij, het handigst om dat stuk helemaal met doorspitten te ontwortelen.Framboos is wel een woekeraar, maar niet in de zin van zoals bv Zevenblad, dat als je ergens een stukje wortel laat zitten, dat dat weer uitloopt.Bij frambozen heb je de dikkere ( bruine ) horizontalen. Die lopen wel uit op de knopen. De wortels die die ( ondergrondse takken ) uitlopers hebben lopen niet zelfstandig uit.Het is dus zaak die dikkere, bruine uitlopers weg te halen, het hele stelsel. Kan een hele mat zijn ja, maar is wel te doen. Grond doorspitten en die wortels ( ondergrondse takken ) weghalen. De dunnere wortels aan die takken kun je gerust in de grond achterlaten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.