Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

pas een nieuwe regenton gekocht. voor gebruik eerst omgespoeld en afgelopen week de ton aangesloten.

inmiddels zit er regenwater in de ton. echter het water stinkt naar nieuw plastic.

wat zou ik eraan kunnen doen om deze lucht zo snel mogelijk kwijt te raken?

aangepast door Gast
Geplaatst:

Waarvan is de ton gemaakt? Sommige plasticsoorten kunnen meer kwaad dan anderen. PVC is bijv. een naar goedje...PP, PE en PET zijn in ieder geval beter voor het milieu (en wellicht ook je gezondheid?).

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

geen idee, er staat alleen bij "stevig kunststof" en "hoogwaardige UV-bestendig kunststof"

het is een regenton van Ward (Strata).

P1080496.jpg

een smalle waardoor de achterdeur ook weer fatsoenlijk open kan

Geplaatst:

Voor zo ver ik weet staat er altijd ergens een driehoekige stempel/afdruk met daarin een getal of afkorting. 1 tm 7, of bijv. PVC, PP etc. Daar zou je eens naar op zoek kunnen gaan. Zolang de ton nog stinkt zou ik het water niet gebruiken. Ik heb geen idee of planten die stinkende stofjes op kunnen nemen, maar zelf zou ik liever niet het risico nemen. Maar ik ben ook wel errug voorzichtig hoor.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...