loes Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 (edited) pas een nieuwe regenton gekocht. voor gebruik eerst omgespoeld en afgelopen week de ton aangesloten. inmiddels zit er regenwater in de ton. echter het water stinkt naar nieuw plastic.wat zou ik eraan kunnen doen om deze lucht zo snel mogelijk kwijt te raken? Edited June 26, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Waarvan is de ton gemaakt? Sommige plasticsoorten kunnen meer kwaad dan anderen. PVC is bijv. een naar goedje...PP, PE en PET zijn in ieder geval beter voor het milieu (en wellicht ook je gezondheid?). Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobvanschie Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Plastic in het algemeen is sowieso een naar materiaal. (http://kassa.vara.nl/tv/kassa-groen/)De plastic lucht lijkt mij geen kwaad te kunnen. Alles wat nieuw is "stinkt" even naar nieuw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 26, 2014 Author Share Posted June 26, 2014 geen idee, er staat alleen bij "stevig kunststof" en "hoogwaardige UV-bestendig kunststof"het is een regenton van Ward (Strata). een smalle waardoor de achterdeur ook weer fatsoenlijk open kan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Voor zo ver ik weet staat er altijd ergens een driehoekige stempel/afdruk met daarin een getal of afkorting. 1 tm 7, of bijv. PVC, PP etc. Daar zou je eens naar op zoek kunnen gaan. Zolang de ton nog stinkt zou ik het water niet gebruiken. Ik heb geen idee of planten die stinkende stofjes op kunnen nemen, maar zelf zou ik liever niet het risico nemen. Maar ik ben ook wel errug voorzichtig hoor. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts