Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hier ben ik dan!


Yacintha

Aanbevolen berichten

Hallo daar!

 

Mijn naam is Yacintha, ben net 25 jaar en woon in Aarlanderveen.

 

Eigenlijk ben ik dit jaar voor het eerst begonnen met kweken, ik kreeg de lentekriebels toen ik zaadjes te koop zag en ben aan de slag gegaan met een mini kweekkas in huis. (Ik heb geen tuin) ik begon met zaden voor gewone bloemen, toen deze kiemden en er groene sprietjes uitkwamen vond ik het helemaal leuk worden! Toen ben ik in eenzelfde kweekbak begonnen met wortels, radijsjes, meloenen en pompoenen waar ik ook dille bij had geplant. (Dit scheen de groei te bevorderen.) Ze groeiden allen supergoed en met ijsheiligen heb ik alles in de tuin gepoot. De radijsjes en worteltjes zijn er goed uitgekomen, al waren de wortels te klein omdat ik deze niet goed voorgezaaid had. De meloenen hebben het niet overleefd helaas. Daarnaast heb ik prei, spinazie (ondertussen geoogst) en spruitjes in de tuin gezet. De tuin is trouwens bij mijn ouders, die hebben een prachtig grote tuin waar niks gebeurd dus kon ik mooi een stuk gebruiken. De grond is ph neutraal.

 

De planten waar ik de meeste zorg in steek zijn de spruitkolen en pompoenen, deze gaan beide heel hard alleen van de pompoen heb ik mijn bedenkingen. Ik weet niet of de vrouwelijke nu bevrucht zijn of niet, maar daar kom ik op terug in een ander topic. Lijkt me niet de bedoeling om hier de vraag te stellen.

 

Ik zal kijken of het lukt om een foto of meerdere foto's te plaatsen, gezien ik nu mobiel m'n verhaal tik.

 

Gr.

Yacintha

 

 

P.s. Het lukt nu helaas niet met de foto's, deze komen spoedig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...