rasdaan Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 dag, heb wel bloemen , maar geen vruchten. Hoe komt dat en hoe het euvel verhelpen.grt Rud Quote
weknow Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 Misschien even wachten. Vaak verschijnen eerst mannelijke bloemen en pas wat later (ook) vrouwelijke, die vruchten kunnen worden. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
rasdaan Geplaatst: 26 juli 2014 Auteur Geplaatst: 26 juli 2014 dank, maar ik heb al zo'n 20 bloemen de revue zie passeren.... Quote
geedee Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 Dat had ik hier ook, eerst wel 40 mannelijke bloemtjes; de eerst paar minivruchtjes beginnen zich nu pas te vormen, dus geduld...komt goed Quote
hoekman Geplaatst: 27 juli 2014 Geplaatst: 27 juli 2014 Gewoon even wachten. Meestal komt het wel goed.Zelf heb ik wel geen Pattisson, maar wel courgette. Daarvan heb ik ook 2 planten die druk bezig zijn met blad, stengels etc. te produceren, maar geen vruchten. Veelal zit er gewoon verschil in eigenschappen van zaad. In een later stadium gaan de (slechte) vaak ook wel vruchten geven. Als je er maar 1 of 2 hebt, heb je pech. Daarom plaats ik er minimaal 4. Quote
Missmass Geplaatst: 27 juli 2014 Geplaatst: 27 juli 2014 Klopt, had ik vorig jaar ook. Je kunt ze een handje helpen door het verschil te kennen tussen een mannetjes- en een vrouwtjesbloem. Zodoende kun je dan als tegelijkertijd een mannetje en een vrouwtje bloeien, de stamper van het mannetje in de vrouwtjesbloem duwen om zo kunstmatig te bestuiven. Ik doe dit altijd bij al mijn courgettes en pompoenen en is me vorig jaar bij de patisson ook goed gelukt: ik had wel 52 vruchten van 1 plant! Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.