Moestuinzaden Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Ik kwam laatst ergens een basilicum boompje tegen, jawel die bestaat echt!Maar nu kan ik maar op een plaats vinden waar je deze kunt kopen en daar zijn ze uitverkocht.Weet iemand toevallig waar zo'n boompje te verkrijgen is? Liefst in de regio noord-Limburg. Thuis bezorgen kan ook. Quote
Bit Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Kwekerij Bastin in Z-Limburg.Echt een boompje of zelfs struik is het niet hoor; bij vorstvrij overwinteren lijkt het er wel op ja. Quote
Moestuinzaden Geplaatst: 23 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2014 Dit vindt ik toch erg op een boompje lijken en wordt ook zo aangeschreven. Zie maar deze foto.De kwekerij die aangegeven werd heeft niet dit product. Quote
Bit Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Jawél hoor. Nee, inderdaad niet dat produkt nee. Niet in die vorm en misschien zelfs niet in die maat. Maar het soortje Basilicum verkopen ze daar wel, wat je dan zelf kan doen opgroeien naar een dergelijk produkt.2 jaar terug had ik een mooi soortje, wat hoogstwaarschijnlijk hetzelfde soortje is als jouw voorbeeldfoto. Vrij kleinbladig, snelverhoutend en eigenlijk bijna een struik. Zou je het kunnen overhouden de winter door ( een heel gedoe ) kun je dat soortje zo doen opgroeien ja.Het struikje had ik betrokken ( over de post ) via Bastin. In 1 seizoen tot een 80 cm hoge compacte pyramide laten groeien. ( niet bloeiende variant , ietsje koude verdragend zelfs. Ben de naam kwijt. ) Quote
Moestuinzaden Geplaatst: 23 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2014 De soort die ik zoek is de " greek basil tree" Quote
Bosbrandje Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Is dit hem?http://www.globeplantcare.com/basiltree.html Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
Bit Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Mijn excuses. Dat is inderdaad een product en niet een soortje Basilicum zelf. Bit moet ook af en toe es zijn mond houden Quote
Gast Bietje Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Ik zag op de website van tuinkabouter dat zij hem ook heeft. http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/apps/webstore/products/show/1858388 weet niet of deze is die je bedoelt? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Als hij geënt is (zoals vermeld op die website), dan kan je em toch niet zaaien? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 denk van wel, groeit alleen anders/is meer gevoelig voor wortelziekte Quote
greetjemunnik Geplaatst: 14 maart 2015 Geplaatst: 14 maart 2015 Hallo . Ben sinds zojuist lid geworden van deze site .Ik kwam je vraag tegen , inmiddels wel voorzien denk ik .ik heb gisteren bij ah een basilicum boompje gekocht voor 3.99.Mocht je nog niet geslaagd zijn , bij deze dan Mvg Greetje Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.