Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Ik volg [emoji2]Ben zelf bezig met vegan kaas te maken. Krijg veel complimenten van de mensen om me heen. Smaakt ook goed.

Geplaatst:

Wanneer is de kaasproeverij Mikki?

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Kunnen vast en zeker eens iets afspreken, idee iedereen neemt wat mee,..neem ik mijn kaasjes mee [emoji1305]

Geplaatst:

Heeft iemand hier het meeste geweldige vegan recept voor een taart die niet compleet ingewikkeld is om te maken, maar wel smaakt alsof je in de hemel bent beland? Ik moet mijn overwegend omnivoren collega’s over een maandje trakteren omdat ik alweer eens jarig ben. En ik wil ze geen gangbare eiertaarten voorzetten uit de bakkerij op de hoek.

Geplaatst:

(Ik word overigens relatief jong volgende maand. Het exact aantal jaren weet ik zo snel even niet.)

Geplaatst:

Ja, deze:

https://vegetus.nl/makkelijke-chocoladetaart/

Ziet er super uit, en is echt niet ingewikkeld. Ik zou hem wel iets opleuken, anders is hij wat saai. Ik besmeer de bovenkant voor het glazuren met een dikke laag zelfgemaakte jam, en daar duw ik dan vers zomerfruit (plakjes aardbei, blauwe bessen, bramen, wat je wil) in, en dan de chocoglazuur eroverheen. Bovenop dan zo'n simpele versiering van wat bessen en/of aardbeien, en je hebt een heerlijke taart die er ook nog eens geweldig mooi uit ziet.

Als je echt over de top wil gaan zou ik twee lagen bakken, en dan daartussen ook weer een laag jam met een laag botercreme en wat fruit. Maar in 1 laag is hij ook al helemaal prima. En even experimenteren met de (hoeveelheid) olie. Kokosolie vind ik lekkerder want nul bijsmaak, maar met olijfolie wordt hij net iets smeuïger.

Geplaatst:

Goede tip, Pip. Chocolade it is. En wel frambozen-chocoladetaart met een koekjesbodem. Ik ben nu dus drie recepten door elkaar aan het mixen, zodat ik mezelf later voor het hoofd kan slaan.

4FFEA775-A8A0-4BA1-8888-DD9934C3470829431529589705.jpeg

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik maak vaak een hartige taart, gisteren weer een met vegan bladerdeeg (grote plak)van Tante Fanny verkrijgbaar bij Jumbo, anders even vragen voor in assortiment ook het pizza deeg is top. Dan bak ik groenten uit de tuin, maakt mij niet uit welke...gisteren ui, knoflook fruiten... snijbiet, courgette, tomaten erbij. Ondertussen heb ik even de bodem in de oven, klein beetje voorgebakken en af laten koelen. Wat water koken met (zonnatura geen enrs) bouillon blokje en kikkererwtenmeel erbij, roeren tot dik prutje, dit bij de groenten doen en in de oven en smullen maar. Ik gebruik nog kruiden wat je lekker vind....kurkuma gaat er bij mij altijd standaard in. Let op het vocht van de groenten, als dit veel is meer meel erbij, alles moet goed stevig zijn.

455e04ecb95eb68bba2f2b9baf4144e5.jpgb66e1d827e0f62f87bbaa092e96055ee.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic