koenpoging Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Op de site van tuincentrum AVEVE staat een handige toepassing om je vierkante meter bak te plannen. Geeft automatisch aan vanaf wanneer je gewassen kan planten, welke gewassen niet naast elkaar mogen, wisselteelt,... Handig! Handig inderdaad en verleden jaar ook gebruikt, maar er kan volgens mij nog wat aan gesleuteld worden. Ik ben maar een beginneling maar als je het resultaat mailt naar je mailbox en je dus enkel een beeld krijgt zonder tekst heb ik soms de moeite te weten wat waar staat en log ik weer in om te weten over welke groente het gaat, ik ben helaas nog gene kei in het herkennen van elke groete Maar inderdaad toch handig vooral te weten wat je waar kan planten zonder grove vergissingen te begaan Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
koenpoging Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Hallo allemaal! Ondertussen zijn we alweer drie updates verder met de app! Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle goeie tips en feedback. We hebben er veel aan gehad en hebben er ook al veel doorgevoerd, zoals het aanpassen van zaaidatum en logboek items, grotere bakken kunnen maken en het bijhouden van favorieten. Momenteel zijn we alweer druk bezig met de volgende uitbreiding;) We krijgen vaker het verzoek om de app ook voor Android te maken, maar omdat het toch een hobbyproject is en er nog redelijk veel tijd in gaat zitten (meer dan we verwacht hadden), zijn we dat voorlopig niet van plan. Liever èèn keer goed dan twee keer half goed, zeg maar;) Gebruik je de app en heb je nog op of aanmerkingen? Dan horen we dat natuurlijk graag! Voor iedereen die nieuwsgierig is of de app uit wilt proberen, hier een linkje: https://appsto.re/nl/qAQJ3.i Groetjes Malou Jullie zijn net wat rijker geworden, de volledige app is me interessanter : heb 3 bakken en wil wat kruiden erbij maar dit heb ik er heeeeeel graag voor over. Dank voor jullie werk en doe gerust door met uitbreidingen. De combinatie met de AVEVE module hier in België kan een hele waardevolle aanpassing zijn!! Ook het verslepen van een groente naar een ander vak is me praktischer dan "oogsten" indien je je vergist van vak Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
koenpoging Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Hier een link naar de app voor mensen die hem uit willen proberen: https://itunes.apple.com/nl/app/moestuinder/id932095632?l=en&mt=8 Veel moestuin plezier;) Ik ben van Android en heb een iphone 2 gevonden maar je moet wel een recente iphone hebben anders laadt de app niet. Toen een Ipad gevonden, iets minder oud. Die deed het. Mijn eerste reactie: oh wat ziet dat bakje met groenten er prachtig uit als je 'm gevuld hebt. De opzet is interessant omdat je als je alles goed invult je een mooi overzicht krijgt van de oogst. Misschien is het zinvol iets van de allereerste ervaringen te melden? 1. Het is een heel werk om uit de lijst je groentes te zoeken. Ze staan er natuurlijk nog niet allemaal in.Ik zou het wel handig vinden als ik mijn eigen groentes kon invullen in de encyclopedie.Dat is eerst veel werk, maar daarna werk je met je eigen keuzes aan groenten. Voor de makkelijke moestuin gebruik ik meestal een beperkt, goed geselecteerd assortiment. 2. Ik vind de informatie mooi compact weergegeven.3. Wat ik lastig vind is, om als je een foutje gemaakt hebt, dat te herstellen. De app vult als je niet oppast 2014 in en dat seizoen is voorbij. Maar misschien heb ik het herstelknopje nog niet gevonden.4. De breedte van de bak gaat maar tot 5. Ik heb bijvoorbeeld 8 x 2 nodig.Wat meer variatie mogelijkheden lijken me een aanwinst. Liefst ook meer bakken. Misschien in de betaalde versie?5. Het navigeren kan volgens mij iets makkelijker. Meer intuitief zoals we van Apple gewend zijn.Soms blijft de app steken vooral daar waar het om de aankoop of herstel van de aankoop gaat. Dat is erg vervelend.6. Kan de app ook geschikt gemaakt worden voor de MAC? Het is maar een gedachte. Vooral van belang als je veel moet invullen. Het wordt vast een leuke app als er nog wat aan gesleuteld kan worden.Ik las overigens tot nu nergens de prijs van de betaalde versie. De widget die dan toegevoegd wordt lijkt me erg aantrekkelijk. 7. Ik heb 3 bakken maar mijn bakken 2 +3 hebben ander formaat : kan je dit niet herinstellen? Op moment blijf ik zitten met het formaat van mijn bak A Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
koenpoging Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Excuses gevonden Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
koenpoging Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Dag Loetje, Ik vind geen aardbei terug in de lijst? Kan dit? Een tip : indien je gewassen zou kunnen verslepen in de vakken ipv te oogsten zou zeer handig zijn reden: via de Aveve module weet ik welke soorten wel en niet naast elkaar kunnen in de vierkante meter en hierdoor moest ik aanpassingen doen op de app. Tof toch jullie app! Patent opnemen zou ik zeggen en dan $$$$$ groetjes ! Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Loetje0402 Geplaatst: 3 maart 2015 Auteur Geplaatst: 3 maart 2015 Dag Loetje, Ik vind geen aardbei terug in de lijst? Kan dit? Een tip : indien je gewassen zou kunnen verslepen in de vakken ipv te oogsten zou zeer handig zijn reden: via de Aveve module weet ik welke soorten wel en niet naast elkaar kunnen in de vierkante meter en hierdoor moest ik aanpassingen doen op de app. Tof toch jullie app! Patent opnemen zou ik zeggen en dan $$$$$ groetjes ! Hoi Koenpoging! Er is gisteren een nieuwe update uitgekomen, waar we aanpassingen aan de database hebben gemaakt. De aardbeien staan daar nu ook in;)Bedankt voor je tip wat betreft het slepen van de gewassen, gaan we zeker meenemen! Groetjes Loetje Quote
koenpoging Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Dag Loetje: Was gisteren er toevallig mee bezig en zag de aarbei staan, was beschaamd , dacht dat ik ze vorige keer had overzien Met plezier gedaan Nog een vrijblijvende vraag : als je tijd steek om notities aan te vullen in de app worden die dan ergens gebackuped ? Heb als test de app ook op de iPhone gezet om te zien of alles een kopie was als op de iPad , maar gezien jullie niet werken met een account aanmaak dacht ik al dit niet het geval zou zijn . Dus als ik de app verlies ben ik dan alles kwijt? Indien ja, misschien iets om aan te denken bij latere versies. Mercie voor al het werk dat er al werd ingestoken , ik ga deze zeker verder gebruiken ! Groeten! Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Loetje0402 Geplaatst: 6 maart 2015 Auteur Geplaatst: 6 maart 2015 Dag Loetje: Was gisteren er toevallig mee bezig en zag de aarbei staan, was beschaamd , dacht dat ik ze vorige keer had overzien Met plezier gedaan Nog een vrijblijvende vraag : als je tijd steek om notities aan te vullen in de app worden die dan ergens gebackuped ? Heb als test de app ook op de iPhone gezet om te zien of alles een kopie was als op de iPad , maar gezien jullie niet werken met een account aanmaak dacht ik al dit niet het geval zou zijn . Dus als ik de app verlies ben ik dan alles kwijt? Indien ja, misschien iets om aan te denken bij latere versies. Mercie voor al het werk dat er al werd ingestoken , ik ga deze zeker verder gebruiken ! Groeten! Hey Koenpoging, Blij om te horen dat de app je goed bevalt! Momenteel is het helaas nog niet zo dat de app, de ingevoerde informatie opslaat en deelt met je andere apparaten. Dit is wel iets wat we graag aan de app toe willen voegen. Ik durf nog even niet te zeggen wanneer je dat kan verwachten, maar zodra ik er meer over weet, zorg ik dat jij dat ook doet Quote
koenpoging Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Dag Loetje Dank voor de reactie Keep me posted als er iets is veranderd Groeten Koen Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Mibo Geplaatst: 9 maart 2015 Geplaatst: 9 maart 2015 Leuke app! Ik begin dit jaar met de bakken en denk dat het een goede hulp zal zijn! Quote
koenpoging Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 Dag Loetje Dank voor de update : die balkjes zijn nu moet ik niet altijd klikken om te weten wanneer ik het zaaien of planten had geprogrammeerd. Toch een vraag hiermee verband houdend: in de instellingen kon je instellen dat je wordt gewaarschuwd x dagen voor de plant /zaaideadline, maar heb nergens zo'n automatische notificatie opgemerkt...hoe werkt dit? Keep up the good work ! Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Loetje0402 Geplaatst: 22 maart 2015 Auteur Geplaatst: 22 maart 2015 Hoi Koenpoging, Goed te horen dat de update je bevalt;) Het kan zijn dan je de eerste keer (bij het opstarten van de app) notificaties hebt geweigerd. Ik weet uit eigen ervaring namelijk dat ik ook vaak op weigeren druk, als ik nog niet weet wat de app precies voor nut heeft;) Dit kan je controleren door naar de instellingen van je iOS apparaat te gaan en op berichtgeving te drukken. Dan even Moestuinder in de lijst opsporen en kijken of "Sta berichtgeving toe" aan staat. Als deze uit stond, na het activeren even de app opnieuw in en uit gaan en dan zal het werken. Als dat allemaal goed staat kan je in de app nog naar instellingen gaan en dan op notificaties drukken. Daar kan je als eerst aangeven of je een notificatie wilt ontvangen voor het zaaien van een favoriet gewas. Vervolgens het aantal dagen en het tijdstip kiezen wanneer je de notificatie wilt ontvangen (ik heb zelf bijvoorbeeld 2 dagen van te voren om 12:00). Vergeet als alles naar wens is, niet even op save te drukken! Hoop dat je hier wat aan hebt! Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag;) Quote
Tanja65 Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 hij loopt bj mij voortdurend vast op de relame, die dusdanig over het beeld komt dat ik niet meer terug kan, andere dingen kiezen etc.Ik word op die maniergedwongen ofwel de app te kopen, danwel deze weer te verwijderen. Jammer, het zag er veelbelovend uit. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Loetje0402 Geplaatst: 22 maart 2015 Auteur Geplaatst: 22 maart 2015 Hoi Tanja65, Jammer te horen dat je problemen ondervind met de app. Ongeveer 1 op de 3 keer dat de app opgestart wordt zal er een beeldvullende reclame aangeroepen worden in de gratis versie. Alhoewel deze inderdaad het hele beeld vult, kan deze altijd verwijderd worden door op het kruisje te drukken. Deze staat rechtsboven in de advertentie en zal misschien niet altijd even goed te zien zijn (afhankelijk van de kleuren van de advertentie). Mocht de app een keer vastlopen dan kan je deze het best even opnieuw opstarten door 2 keer op de home knop van je iOS apparaat te drukken en de app vervolgens naar boven te vegen. Hij kan dan opnieuw gestart worden. Groetjes Loetje Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.