Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuinder App


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben een tijdje terug begonnen met het tuinieren in de vierkante moestuinbakken en dat bevalt erg goed! Ik ben toen opzoek gegaan naar een app die mij kan helpen met het bijhouden van de verschillende gewassen in de vakken( plantdatum, dagen tot oogst, hoeveel planten per vak enz.) en helaas vond ik niet echt een app die naar wens was.

 

Ik heb toen mijn vriend lief aangekeken en hem gevraagd of hij toevallig zin en tijd had om een app te ontwikkelen die daar bij kan helpen...en zo lief als dat hij is heeft hij dat gedaan!

 

Ondertussen heeft hij de app verder door ontwikkeld en staat hij nu ook in de iTunes App Store. Er is een gratis en betaalde versie van en ik dacht ik breng het even onder de aandacht voor iedereen die ook opzoek is naar een app die kan helpen bij het tuinieren;)

 

Ik ben er in ieder geval erg blij mee en hoop dat anderen er ook veel aan zullen hebben!

 

Hier een link naar de app voor mensen die hem uit willen proberen: https://itunes.apple.com/nl/app/moestuinder/id932095632?l=en&mt=8

 

Veel moestuin plezier;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

O wat leuk om te horen:D Ja er komen zeker nog planten bij, momenteel zijn we bezig met het maken van een kruiden database dus die zit er aan te komen;) Wanneer je een gewas mist in de encyclopedie, die je in de moestuinbak plant, dan kun je via de app een mailtje sturen en dan kan dat gewas aan de database worden toegevoegd.

 

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er net even mee aan het spelen geweest, leuke opzet!

Ook het idee van een logboek is leuk, misschien de mogelijkheid om een post te bewerken en een foto toe te voegen toevoegen?

Ik kon nog niet zo veel uit mijn tuintje toevoegen omdat het vooral kruiden en fruitstruikjes zijn die er nu nog staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hier een link naar de app voor mensen die hem uit willen proberen: https://itunes.apple.com/nl/app/moestuinder/id932095632?l=en&mt=8

 

Veel moestuin plezier;)

 

Ik ben van Android en heb een iphone 2 gevonden maar je moet wel een recente iphone hebben anders laadt de app niet. Toen een Ipad gevonden, iets minder oud. Die deed het.

 

Mijn eerste reactie: oh wat ziet dat bakje met groenten er prachtig uit als je 'm gevuld hebt. De opzet is interessant omdat je als je alles goed invult je een mooi overzicht krijgt van de oogst.

 

Misschien is het zinvol iets van de allereerste ervaringen te melden?

 

1. Het is een heel werk om uit de lijst je groentes te zoeken. Ze staan er natuurlijk nog niet allemaal in.

Ik zou het wel handig vinden als ik mijn eigen groentes kon invullen in de encyclopedie.Dat is eerst veel werk, maar daarna werk je met je eigen keuzes aan groenten. Voor de makkelijke moestuin gebruik ik meestal een beperkt, goed geselecteerd assortiment.

2. Ik vind de informatie mooi compact weergegeven.

3. Wat ik lastig vind is, om als je een foutje gemaakt hebt, dat te herstellen. De app vult als je niet oppast 2014 in en dat seizoen is voorbij. Maar misschien heb ik het herstelknopje nog niet gevonden.

4. De breedte van de bak gaat maar tot 5. Ik heb bijvoorbeeld 8 x 2 nodig.Wat meer variatie mogelijkheden lijken me een aanwinst. Liefst ook meer bakken. Misschien in de betaalde versie?

5. Het navigeren kan volgens mij iets makkelijker. Meer intuitief zoals we van Apple gewend zijn.Soms blijft de app steken vooral daar waar het om de aankoop of herstel van de aankoop gaat. Dat is erg vervelend.

6. Kan de app ook geschikt gemaakt worden voor de MAC? Het is maar een gedachte. Vooral van belang als je veel moet invullen.

 

Het wordt vast een leuke app als er nog wat aan gesleuteld kan worden.Ik las overigens tot nu nergens de prijs van de betaalde versie. De widget die dan toegevoegd wordt lijkt me erg aantrekkelijk.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuinontwerp-met-tuinontwerp-2014 leek me ook de moeite waard om te bekijken. Ik wist dit nog niet.

Maar dit programma draait denk ik alleen op de windowscomputer, niet op de MAC.

Ik ben van Android en van MAC.

Anders zou ik het misschien graag ook proberen, tenminste als het niet te ingewikkeld is.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 1 maand later ...

Hallo allemaal!

 

Ondertussen zijn we alweer drie updates verder met de app! Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle goeie tips en feedback. We hebben er veel aan gehad en hebben er ook al veel doorgevoerd, zoals het aanpassen van zaaidatum en logboek items, grotere bakken kunnen maken en het bijhouden van favorieten. Momenteel zijn we alweer druk bezig met de volgende uitbreiding;)

 

We krijgen vaker het verzoek om de app ook voor Android te maken, maar omdat het toch een hobbyproject is en er nog redelijk veel tijd in gaat zitten (meer dan we verwacht hadden), zijn we dat voorlopig niet van plan. Liever èèn keer goed dan twee keer half goed, zeg maar;)

 

Gebruik je de app en heb je nog op of aanmerkingen? Dan horen we dat natuurlijk graag!

Voor iedereen die nieuwsgierig is of de app uit wilt proberen, hier een linkje:

 

https://appsto.re/nl/qAQJ3.i

 

Groetjes Malou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...