Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Beestjes in de munt


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Is wel een beetje lastig vergelijken, de twee foto's. Maar de beschrijving vind ik wel kloppen: schade te overzien, alleen blaadjes, ook het knaagspoor lijkt op wat ik in de de tuin had...

 

Het zijn geen kevertje, ook geen vlooien... de grootte klopt... alleen de tekening niet helemaal.... ik ben niet zeker van mijn zaak... 80% ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er een goede test... raak ze aan... als ze springen, zijn het aardvlooien....

 

Aardvlooien

 

Bij droog en zonnig weer zien we vaak dat bij jonge koolplanten, radijs en raapsteeltjes gaatjes in de blaadjes ontstaan. koolplantje Deze gaatjes (als je heel goed kijkt zie je dat er nog een stukje van de opperhuid van het blad aanwezig is) worden veroorzaakt doordat kleine geelgestreepte kevertjes� aan de blaadjes eten. Omdat ze bij aanraking van het blad weg springen, worden ze aardvlooien genoemd. >Bestrijden is eigenlijk niet nodig. Je kunt de aantasting verminderen door er voor te zorgen dat de planten goed groeien en dat betekent dus dat je water moet geven. De aantasting gaat meestal vanzelf weer voorbij als het weer omslaat en het gaat regenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee nog nooit gezien! Beetje vreemd wel, munt staat er juist om bekend de meeste "beessies" te weren. De aardvlo is het inderdaad niet, die zijn zelfs nog kleiner en Munt weert iig alle vlooien en kevers.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppen is altijd goed voor je munt, wordt hij lekker bossig van.

Niemand weet dus nog hoe deze snottebellenoppootjes echt heten ? in iedegeval houden ze blijkbaar van munt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets heel anders over munt, ik krijg het van alle kanten aangeboden en zet het allemaal keurig ergens in de tuin. Tis voor het eerst dat ik munt in mijn tuin heb en mijn boek zwijgt er in alle talen over. Nu hoor ik hier mensen over munt toppen. Gaat dat toppen net als bij tomaten? Dus na de zoveelste bloemtros? Of werkt het toppen bij munt heel anders?

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee precies, maakt dacht ik niet zo heel veel uit, als ze maar voldoende steel hebben om zijtakken te gaan maken,

 

En de topjes: Kan je als je wilt natuurlijk gewoon weer stekken, of opeten

Hier wat over stekken van topjes

 

Ga ik denk doen bij m'n citroenmunt die afkomstig is uit het tuincentrum, is nu denk al 55cm hoog Schrok me rot gisteren, in twee dagen denk echt gigantisch gegroeid, 8cm denk.. misschien omdat hij kouder stond i.p.v. tegen een warme muur?

Achja, is al een vaag ding... Heb twee citroenmunt gevallen, maar allebei hebben ze ander blad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zijn donkerbruin, met een zwart kopje. Die van jou ook, Gerbera?

 

Hi!

Volgens mij zijn ze zwart met een donker bruin kopje..Ik zal er een meenemen naar de zaden winkel waar ik altijd mijn zaden koop, de eigenaar helpt me altijd graag als ik met een probleem kom.....to be continued..

ilaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, geen (volwassen iig) aardvlooien. Ze kunnen niet springen.

Tis een soort snotje met pootjes. Ergens tussen een slak, een rups en een kevertje (qua vorm dan) in. Ik heb foto's gemaakt, zo eens kijken welke scherp zijn geworden.

 

Ik heb sinds enkele dagen een potje geplaatst met tabak af en toe wat nat maken zo de aroma van de tabak vrijkomt bij mij zijn de beestjes verhuist.

Je zou ook een tabaksplant kunnen planten als je daar plaats voor hebt.

Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gelijk een kopje thee zetten van de topjes die je niet stekt

Dat stekken kan trouwens stukken makkelijker, gewoon de onderste blaadjes van het (wat langere) topje afhalen, en in goed vochtige potgrond steken. Even in een donkere schuur of andere ruimte, en na een weekje kunnen ze met potje en al weer naar buiten.

Nog niet meteen in de volle zon, en af en toe wat water geven. Dan heb je snel een mooi vol plantje (ik steek altijd een stuk of 6 of 8 stekjes in 1 potje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...