Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kunnen de tomaten ook al 's nachts naar buiten?

Bert1239

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een aantal tomatenplantjes en zonnebloemen binnen op laten groeien, maar vroeg mij af of deze ook al 's nachts buiten konden staan. Of is dat nog te koud voor ze? Het wordt namelijk wel erg vol en druk hier binnen in mijn kamer...

(Ik heb geen kas o.i.d. staan, dus ik bedoel echt in de volle grond/potjes buiten)

Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonnebloemen met mooi weer naar buiten doen. Hier staan ze al even buiten. Tomaten doe ik nog niet ivm mogelijke vorst. Na ijsheiligen doe ik ze pas naar buiten:mrgreen:

de ijsheiligen is misschien allang geen heilige datum meer om iets buiten te zetten of te zaaien met de klimaatsverandering die er plaats vindt.

Hortus est amicus meus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomaten, komkommers, pompoenen enz moeten altijd minimaal 10 graden hebben. Ook s'nachts en dat kan nog niet (pas na 12. mei wel - ijsheilingen). Daarom moeten ze binnen blijven. Ook op sommige dagen kan het onder 10 graden zijn (dus wel vaak naar weer.nl kijken als je ze graag nu al buiten wil zetten s'middags). Als je dit niet volgt kunnen ze groeistilstand krijgen, of nog erger, helemaal doodgaan.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt voor de antwoorden! Tja, idd met de global warming is 15 mei misschien geen echte reële datum meer. Ik denk dat het steeds vroeger zal worden. Maar mij hoor je niet klagen hoor, ik vind t wel prima als t wat warmer wordt hier in dit (nu nog) kille koude land

Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...