Waaslander Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Beslist om niks kunstmatig meer te gebruiken of zeker toch zo min mogelijk in de tuin . En leek verbazend vlot te gaan . Enkel tomaten last van gekrulde bladeren . Vermoedelijk krulkoppen staan in bouwemmers grond samenstelling 1/2 cocosvezel 1/4 kleikorrels en 1/4 groencompost en dan nog wat beender/bloedmeel dus vermoedelijk over bemest .En serre is enkele dagen pas gekalkt. Insecten leek me ook goed te gaan . Maandag opvallend veel hommels gezien op een plaats in de voortuin gezien tijdens snoeien anders kom ik er erg weinig in vermoedelijk een nest . Goed voor de bestuiving en zou niet steken of andere negatieve zaken . In de serre zitten wel redelijk veel spinnen en mieren ,mierennest nog nergens gezien . Dus enkel goede insecten dacht ik buiten de slakken die ik geregeld tegen kom buiten in de tuin voorlopig nog geen tegengekomen in de serre . Deze morgen nog maar eens planten en zo bekeken in serre en beginnende peper/tomaten vruchten bekeken . Nu zag ik dat een 5 tal peper/paprika de vruchtjes aan het puntje open gebeten was deze verwijdert . Bij het laatste te verwijderen dacht ik pas doe het toch open om mogelijke oorzaak te vinden . En de verassing was eigenlijk groot , het enige dat ik in het kleine vruchtje zag was een mier . Kan het zijn dat de vruchtjes open gebeten worden door mieren ? Iemand ervaring mee ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 ik heb wel eens pissebedden betrapt bij het oppeuzelen van planten in de kas. ik had toen ruige compost gebruikt waar ze goed overdag konden schuilen en zich overdadig vermeerderen. nadat de compost was verteerd tot fijn was het probleem over. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts