Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Heeft iemand ervaring met polycarbonaat kweekbakken of met kweekbakken welke men kan aanschaffen bij een bouwmarkt (Gamma/Praxis/Multimate)?

Bij voorbaat hartelijk dank

http://www.facebook.com/DierenweideStroomdal

Nil volentibus arduum...Niets is onmogelijk voor hen die willen!

Geplaatst:

Vermoed dat je zoiets bedoelt ? 1587740.jpg

Heb deze en gaat nu toch al 3 seizoenen mee. Zonder aanpassingen zou deze wel telkens openwaaien dus daar wat creatief zijn.

Werkt uitstekend om bv. sla in te kweken of jonge zaailingen van tomaat, aubergine, paprika, ... op te kweken/af te harden

Geplaatst:

gehad, waren heel handig maar zijn stuk gewaaid

dus zoals dries al zegt: goed vastzetten, vooral de twee deksels

en pas op je handen voor de scherpe randen

Geplaatst:

Heb er zelf twee, maar ben er niet onverdeeld enthousiast over. Ze waaien snel weg als je ze niet verstevigd in de grond vastzet. En ik heb op de een of andere manier ook pech gehad met het opkweken van zaden. De tomaat lukte niet, de AH-bakjes waren ook geen succes (maar dat lag aan de slechte kwaliteit zaden). Nu staan er pompoenen in, lekker beschut en dat gaat prima. Ook wat prei, maar dat moet ik nog overzetten in de tuin.

Geplaatst:

Hier ben ik er erg blij mee, gaan ook al 4 jaar mee, maar heb ze denk ik stuk laten waaien een tijd terug. Moet vergeten zijn om 1 van de deksels 'op slot te duwen' en dan waait alles uit elkaar, terwijl het 2 weken ervoor een echte storm waar de bomen van knakten en omwaaiden zonder enig probleem doorstond.

Ik zet ze altijd vast met spouwmuurhaken (volgens mijn vriend googleman noemt dat in Nederland een kozijnanker):

Kozijnanker96041433159296.png

In de voetjes zitten al voorgeboorde gaten waar ze perfect doorpassen, je hebt er 3x4 nodig.

Geplaatst:
  • Auteur

Zojuist zéér nuttig advies gekregen omtrent ervaring polycarbonaat/kunststof kweekbakken. Waarvoor hartelijk dank.

Stel dat wij deze gaan aanschaffen moeten deze dan ook aan binnenzijde worden bekleed met een reflecterende (of iets dergelijks) folie?

http://www.facebook.com/DierenweideStroomdal

Nil volentibus arduum...Niets is onmogelijk voor hen die willen!

Geplaatst:

Ik heb er zo een van intussen een jaar of 5 a 6. Is al snel kapot gewaaid en totaal uit zijn lood, maar er staat nu weer een komkommer in.

Hou het restje keurig bij elkaar met een touw dat ik er met 2 dubbelgevouwen betonijzers als grondanker strak over span. Is zo toch al 4 jaar mijn (gehandicapte) verplaatsbare veldsla (van oktober tot maart), sla (van maart tot mei) en vanaf half mei komkommerbakje. Zal nog wel enkele jaartjes meegaan zo.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic