citroen Geplaatst: 8 juni 2015 Geplaatst: 8 juni 2015 Dit jaar heb ik mijn prei voorgezaaid in de serre in bakken 10cm hoog Begin Mei heb ik de Prei in blok uit de bak gehaald en in zijn geheel in de volle grond geplaatst om nog beter door te groeien.Doe ik nooit meer ,de preiplantjes bleven te klein eigenlijk om uit te planten ,alhoewel ik ze toch uit geplant hebVolgend jaar zaai ik terug in volle grond (februari ,nog afgedekt met plastiek en niet te dicht opeen) Quote
RobO Geplaatst: 9 juni 2015 Geplaatst: 9 juni 2015 ja, toch te veel concurrentie denk ikwij zaaien voor in trays met 1 zaadje per vakje, laten ze vrij koel opgroeien binnen en gaan ze uitplanten als ze een half potloodje dik zijn, dat gaat primaje kunt de groei in de tray ook wat sturen door de temperatuur wat te verhogen of verlagen, als het langer duurt dan een week of 4 geven we ze een klein beetje pokon oid Quote
citroen Geplaatst: 9 juni 2015 Auteur Geplaatst: 9 juni 2015 Ga het volgend jaar ook eens in Trays proberen , even zo ook terug in volle grond maar dan verder uit elkaar Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.