Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Ciska. je krijgt van mij dus Echalotte gris.

Ik wil misschien wel een Claire roos, ( zo heet mijn zusje en ze gaat binnenkort verhuizen naar een warme streek) die is dus niet geworteld? Ik heb nog nooit rozen gestekt en op de ene of de andere manier zie ik er tegen op..op het verzorgen van een niet gewortelde stek.

Een heel erg sterk geurende roos trekt me ook aan.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw: Deze stek is inmiddels geworteld, maar nog wel een baby. Toevallig geurt deze roos ook lekker, tenminste dat vind ik de roos wordt ongeveer 1.00 - 1.50 m en is een gezonde groeier. Bloemen zijn roze, geel achtig en goed gevuld. Tis een austin roos...

Geplaatst:

Graag dan mijn zusje zal blij zijn.Welke roos geurt nog meer? Ik ben gek op de meest geurende rozen uit de plantsoenen..die geur zoek ik eigenlijk

Geplaatst:

Scepter d'Ilse geurt ook lekker sterk en deze slaat altijd gemakkelijk aan. Die zijn voor zover ik weet nu nog niet geworteld...maar volgens mij kan dat niet lang meer duren want de stekken zien er goed uit namelijk. " Ispahan" geurt ook sterk en " sharifa Asma" .

Eigenlijk ruiken al mijn rozen, maar dit zijn wel de sterkst geurende..

Volgens mij bedoel je bottelrozen? Dat zijn rozen Waar in het najaar van die dikke rode rozenbottels aan komen toch? Die worden meestal voor plantsoenen gebruikt en geuren ook zo.......die heb ik zelf niet. Maar die kun je zelf ook heel goed stekken hoor...hier in de straat hebben ze ze weggehaald omdat gemeente ging bezuinigen. De meeste plantsoenen zijn nu helaas voorzien van een groene grasmat...

Ik denk dat scepter d'isle qua geur het meest in de buurt komt daarmee...maar je mag ze ook alle drie als ze aanslaan hoor...

Geplaatst:

Geweldig, supergraag. Ispahan klinkt ook goed en ik ben gek op het gedicht van de tuinman en de dood die de tuinman in Ispahan moet gaan halen. Van Eik heet de dichter geloof ik. Enfin, kijk maar welke aanslaan, ik ben blij met rose Claire en nog wat

• 5 weeks later...
Geplaatst:

Ciska ik kan niet op de mtfd komen. Ik stuur je wel verderop in het seizoen (waarschijnlijk 3e week oktober)de echalotte gris.

Wil jij voor mij bij Jorieke de rozenstekken achterlaten, dan haal ik ze later op...Dank

Geplaatst:

Ja hoor,

Ik zal de rozen die geworteld zijn bij jorieke achterlaten. De rozen die nog niet zijn aangeslagen kan ik nog wel hier houden en krijg je die gewoon op de volgende MTFD . Deal?

Geplaatst:

Één van de drie blauwe bes stekken is heel erg lang groen gebleven, tot afgelopen weekend . had echt hoop dat het gelukt was. Ik kan het nog een keer proberen..? Dan zet ik ze dit weekend in een pot en krijg je die pot mee.

Bzzzz...

Geplaatst:
Ja hoor,

Ik zal de rozen die geworteld zijn bij jorieke achterlaten. De rozen die nog niet zijn aangeslagen kan ik nog wel hier houden en krijg je die gewoon op de volgende MTFD . Deal?

Super!!

Geplaatst:

Zou ik misschien ook Olifantenknoflook kunnen kopen? Ik heb eigenlijk helemaal nog geen ruilhandel, aangezien ik komend jaar pas zelf ga zaaien en dit jaar alle plantjes nog heb gekocht....

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:

Cindy, kom je wel eens bij de Aldi of Lidl? Dan wat je wel ruilen tegen een flesje olijfolie of zo?

Anders pakje geleisuiker, of flink wat paprikapoeder....ik noem maar wat

Geplaatst:

Hey ciska, ik had ook nog pluksla en winterslaap op mijn lijstje toegevoegd, heb je daar ook wat aan? Dan voeg ik ze toe aan de andere slazaadjes voor je

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Mijn lijstje is volgens mij compleet...wil iedereen even kijken of het ook klopt? Dan kan het nog mee

De boodschappen voor jorieke staan er niet op...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...