Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ruillijst Ciska MTFD 26 sept 2015

Ciska

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Lijst is voorlopig, zal nog aangevuld/ veranderd worden

Ik neem zeer binnenkort stekken van aardbeien van:

- ostara

- frau Mieze Schindler

- lambada (beperkt aantal)

- maxim

Ik heb stekken van Engelse rozen( David austin) deze zijn nog niet geworteld

Struikrozen:

- Heritage

- cottage

- egelantine

- captain John ingram

- fantin latour

- charity

- the pilgrim

- Kathryn morley

- th ingenious mr fairchild

- William Morris

- mayor of Casterbridge

- strawberry Hill

- brother cadfael

- scepter d'isle

- st Cecilia

- Tour du malakov

- sharifa Asma

- Claire rose

Klimrozen:

- may queen

- new dawn

- Pauls hymalain musk rambler (rambler roos)

Kruiden:

winter thijm

Rozemarijn

Oregano " hirtum"

Organo vulgaris

Oregano " hot n spicy"

Kruip thijm

Bonte thijm

Oregano lavendel

Kan stekken:

- gele framboos

- rode bes

- witte bes

- zwarte bes

- josta bes

- rode kruisbes " Hinnonaki rod"

mijn aloe Vera, maakt allemaal kleine aloetjes...ik ga daarvan een aantal oppotten.

Verder heb ik nog in mijn tuin staan:

- ploxen ( wit, roze en blauwachtig)

- Monarda ( roze)

- herfstaster ongeveer 80 cm hoog ( roze)

- Japanse anemoon ( roze)

- blauwe kogeldistel

update 26 juli:

- 2e jaars aardbeienplanten frau mieze schindler

- gewortelde stek rosa " strawberry Hill"

- tayberry plant ( wordt te groot en staat behoorlijk in de weg)

update 27 juli :

- broedbolletjes olifanten knoflook

- veel lege jampotten ( grote met blauw/ wit geblokt deksel of kleinere van Hero delight met lichtblauw metallic deksel, ook kan ik aan lege kleine flesjes van friesevlag Koffiemelk komen

Ik vraag:

- Aantal Sjalotjes

- Stek van blauwe bes

- Klein polletje gewone bieslook ( die van mij zijn ineens verdwenen en zaadjes willen niet kiemen)

- Alchillea millefolium (donker roze)

- Zeeuws knoopje ( licht of donker roze)

Voor een aanvulling op mijn bijen border, zoek ik nog:

- agastage soorten

- salvia's

- duifkruid

Ik zoek verder nog

- bakvorm voor sloffen ( aardbeien of notenslof)

- boeken van Jussi Adler ( dossier 64 of noodkreet in de fles)

- bakboeken zijn ook altijd welkom

Te ruilen:

Sander - geef :grote stek van rode kruisbes. - krijg: stekken van blauwe bes, stek van salvia en stek van aardbei bonk.

Angela - geef stekken van rozen(lijst) herfst aster, roze en paarse pluim spirea, 2 olifanten knoflook - krijg: polletje bieslook en aardbeien, witte stokroos (2x) en zaden broccoli

Simke - geef : 2 lambada stekken. - krijg: sjalotjes?

Jorieke - stek van monarda -krijg: zaden van allium lady leek

Yuras - geef: 7.50 voor geënte duo kers - krijg: stekken van oregano dost en Kreta, zaailing van hazelaar en duo kers

Raquette - geef stek van aloe Vera en zaadjes van goudsbloem en verbena - krijg: stek rode roos en muurbloemen.

Balkontuinder - geef flinke bol knoflook " Oosterdel" - krijg twee stekken aardbei korona en zaadjes Australische gele pluk sla

Weknow - geef stek hemelsleutel, stek dicentera - krijg stek groene kruisbes

Kim - geef stek aloe Vera, stek rode bes, stek wijnbes, oregano hot n spicy en 4 koffiemelkflesjes en bonenkruid. Krijg - bieslook en 2 senga sengana aardbei stekjes, zaadjes verschillende soortjes sla

Jet - geef :rozenstekken: Claire, scepter d'isle, ispahan en sharifa Asma - krijg sla zaadjes en 10 sjalotjes

Koolrabi: - geef: winterthijm, oregano hot n spicy, kruipthijm en bonte oregano - krijg: stek oregano aureum en bieslook.

Cindy: geef 2 tenen olifanten knoflook, krijg: flesje olijfolie oid...

Enjoy: geef- 2x lambada aardbei, 2x Maxim aardbei, 2x ostara aardbei en 1 x frau Mieze schindler aardbei. Krijg- 3x verschillende knoflooksoortjes

Nasuda : geef - zakje onbemeste tuinturf, krijg klein potje blauwe bessen jam.

Nynkef: geef - wat lekkers. Krijg: knoflook poters en thijmzaailingen.

Goldfish: geef aardbei "Christine" - krijg aardbei "Mrak"

Graag reacties via dit topic, liever niet via Pb.

Edited by Guest

Tuurlijk, is een hoge soort. Staat hier achterin de border. Kun jij mij vertellen welke rozen jij ook alweer had uitgezocht? ben het lijstje kwijt...

Bieslook is super...heb het jaren gehad en sinds vorig jaar is alles weg! Het zaaide zich inderdaad overal uit, maar kan niets meer terugvinden dus als ik een klein polletje zou mogen?

Sharifa asma

eglantyne

the alnwick rose

strawberry hill

The generous gardner

wedgewood rose

Deze waren het geloof ik, maar 1 ervan heb ik geworteld thuis staan ik weet alleen niet meer welke?

Ik geloof dat er nog wel die naam prikker in staat, maar moet ik even kijken.

Bieslook schrijf ik voor je op.

Hoi Ciska,

heb jij een Aloe Barbadensis (Miller)? De soort waarvan je de gel op je huid kunt smeren? In dat geval wil ik daar heel graag een stekje van!

Heb allerlei zaad in ruil en/of stekken van grote rode roos en muurbloem. Ik zal snel een eigen lijstje maken:).

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Phoe....ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Heb hem van appelvrouw gekregen. Het is een puntige soort donkergroen gevlekt blad met indd een gelachtige doorzichtige substantie van binnen ..volgens jet was dit de orginele hij lijkt wel iets op de foto...alleen minder gestekeld.

Ik heb misschien tegen die tijd ook wel goedsbloem zaadjes voor je! Stek roos en muurbloemen zijn ok ik zet je op mijn lijstje

Hehe, niet de vorige keer, maar de keer er voor. Toevallig heb ik een weekje vrij van werk genomen (wel, werk-werk, stage en school en sporadisch bijbaantje gaan door ), dus wss wel tijd om wat lekkers te bakken. Je hield wel van chocola, meen ik me te herinneren ?

Chocolate it is . Volgens mij heb ik teruggevonden wat je zo lekker vond .

Als ik het goed heb, krijg jij van mij ook nog twee senga's voor een rode bes en een wijnbes .

Mocht je nog een stekje over hebben van de oregano hot and spicy, lijkt die me heel erg leuk!

Zou je in die melkflesjes ook siroop kunnen bewaren? Lijkt me wel he? Mocht je daar een paar van kunnen missen, zou me dat ook leuk lijken. Ik wilt gaan experimenteren met inmaken (ergo, goed dat je erover begint.. ik moet inderdaad op jacht voor potjes etc... maar vooral dingetjes voor siroop was ik wat aan het tubben wat te doen )

Ik heb er sinaasappel siroop erin gedaan. Heb geconfijte sinaasappelschil gemaakt en de siroop ervan bewaard in die flesjes. Hoeveel wil je ervan? Er zal ongeveer 50 of 100 ml siroop of sap inkunnen... Ik heb veel stekken van de oregano hot n spicy gemaakt, ik zal wat voor je in een potje overzetten.

volgens mij was het de brownie?.

@ rabi, komt in orde... Ja de thijm stond hier gewoon buiten (afgelopen winter) maar ja we hebben ook niet echt vorst gehad he? hij staat in een pot tegen een Westmuur, dus beschut. In een kas moet ie het helemaal gaan doen dunkt me..