drahreg 48 Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 hallo,weet iemand een verantwoorde bestrijding van algen in een wateropslagtank IBC 1000 liter, staat onder een afdak met daarboven lichtdoorlatende golfplaten, m.v.g. gerhard Quote breur van Hendrik Jan
Romke3 Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 je kan proberen de tank schoon te maken (spoelen)met (schoonmaak)azijn, dat werkt goed tegen algen . Het is goedkoop en milieuvriendelijk.Je kunt het ook proberen met een hogedrukspuit.Ik heb zelf ook een IBC vat als wateropslag, dit staat gewoon buiten. gelukkig nog geen last van algen. Toen ik hem kocht heb ik heb zorgvuldig schoongemaakt met een borstel en een hogedrukspuit.Succes! Quote
hansm Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 een paar zakken watervlooien en het is weg Quote Players only love you when they're playing.
Nicolette Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 heej Hans dat is een slimme oplossing. Mijn watervat gaat nu beetje donkerder kleuren dus misschien is dat een idee als er algen komen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.