Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo mensen

wie herkend deze vrucht heb hem bij de groente man gekocht, die noemde dit een perzik-pruim en komt uit spanje.

En is deze ook te zaaien?

groetjes ronald

perzik-pruim71861443529428.jpgperzik-pruim136021443529485.jpg

Geplaatst:

Persica weet vast wel het antwoord, maar volgens mij is dat een pluot. En je kunt alles zaaien, alleen krijg je nooit helemaal de zelfde vrucht terug aan de boom die uit het zaadje groeit.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:
  • Auteur

Frank bedankt voor de reactie, wacht ik even rustig op de reactie van persica

als er straks wat eetbaars vanaf komt ben ik al blij.

heb het topic door gelezen zelf perzik zaaien en leek mij een mooie uitdaging.

Geplaatst:
Persica weet vast wel het antwoord, maar volgens mij is dat een pluot. En je kunt alles zaaien, alleen krijg je nooit helemaal de zelfde vrucht terug aan de boom die uit het zaadje groeit.

Het is vast een soort Japanse pruim met heel misschien iets van een abrikoos erin (meestal,proef je dit niet) (de steen) lijkt me ook afgeplat? Een Pluot Daple Dandy is het zo te zien aan de schilkeur duidelijk niet.

Ik gok op een laatrijpende soortkruising tussen 2 Japanse pruimen, meestal hebben deze vruchten een beschermende grijsachtige waslaag over de schil, maar vaak zijn ze voor de verkoop glimmend opgeboend en vertonen lichtkleurige lenticellen (stippen).

Pitten zijn goed te zaaien, wel eerst stratificeren zoals dit ook bij perzik gebeurd, met een beetje geluk kun je zo ongeveer een leuke soort gelijke vrucht (boom) krijgen. Bij 5 verschillende soorten is me dit inmiddels al gelukt.

Geplaatst:
  • Auteur

persica bedankt voor de reactie, ga proberen om ze te zaaien als het wat wordt laat ik het weten.

groetjes ronald

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.