Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
ik zat ook aan passiebloem te denken. Super mooie bloemen en lekkere vruchten als ze genoeg zon hebben gehad.

Absoluut, maar de plant is niet echt winterhard en je moet 'm volledig terugsnoeien, dus de boog zal altijd 'opnieuw' moeten beginnen.

Geplaatst:

Oh he ik zat ook te denken aan druiven in mijn tuin dus wel handig dat ik dit ook even lees. Kiwibes lijkt me ook leuk

Welke groeit sneller, de kiwibes of de druif? En als je 1 zelfbestuivende kiwibes met 1 druivenplant vergelijkt, is er dan erg veel verschil in hoeveelheid fruit die je ervan krijgt

(oke dat is waarschijnlijk lastig te beantwoorden, maar wie weet heeft iemand vergelijkingsmateriaal)

Geplaatst:
  • Auteur
Oh he ik zat ook te denken aan druiven in mijn tuin dus wel handig dat ik dit ook even lees. Kiwibes lijkt me ook leuk

Welke groeit sneller, de kiwibes of de druif? En als je 1 zelfbestuivende kiwibes met 1 druivenplant vergelijkt, is er dan erg veel verschil in hoeveelheid fruit die je ervan krijgt

(oke dat is waarschijnlijk lastig te beantwoorden, maar wie weet heeft iemand vergelijkingsmateriaal)

Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde ligt. De kiwi groeit supersnel, maar kiwibes en druif alletwee een pak minder. Ik denk eigenlijk dat de druif de kiwibes best nog wel kan kloppen.

De druif heeft een grotere opbrengst, maar is veel intensiever denk ik.

Geplaatst:

De druif heeft een grotere opbrengst, maar is veel intensiever denk ik.

Intensiever? Wat voor verzorging heeft een druif dan nodig die ene kiwibes niet nodig heeft? (misschien stomme vraag )

Geplaatst:
  • Auteur

Als je wat serieuze druiven wil, moet je doorgaans bij de trossen toch beginnende besjes gaan verwijderen anders blijven ze klein en zuur?

Geplaatst:

Oh op die manier. Dat vind ik niet erg om te doen

Ik heb niet zo heel veel staan in mijn tuin, dus ik heb er de tijd wel voor. Vind ik juist wel leuk dat ik wat te doen heb in de tuin

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

De knoop is doorgehakt, de planten zijn besteld. Het worden vier zelfbestuivende kiwibessen.

Momenteel ziet de gekozen boog er zo uit:

dscn0514z.jpg

Uploaded with ImageShack.us

De rozen staan in pot, eentje is ingegraven. Ik ga ze verplaatsen. De andere kant van de boog staat in een lavendelveldje, dus ik moet zien dat ik daar wat plaats maak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic