Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Groenten in winter in de serre


tomvm

Aanbevolen berichten

hallo,

 

mijn winterspinazie in de serre en buiten lukt niet. ik denk dat het te nat is geweest die periode dat ik het gezaaid heb.

 

kan je nog iets anders zetten in de serre in de winter? eventueel in zaaibakken?

 

Of kan winterspinazie ook in (diepere) zaaibakken gezet worden? (hoe diep best?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortels Amsterdam bak ga ik binnen een maand zaaien in de serre . Vorig jaar februarie en iets te laat kunnen oogsten en nu nog een extra koepel met plastiek.

Vroege (winterharde) erwten in januarie in bak van een 20cm diep zodat ze nog kunnen verhuizen naar buiten ga ik dit jaar proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in kas beter in volle grond. (Behalve de ronde Parijse worteltjes).

Wortelen wortelen vrij diep....mijn ervaring is dat in een bak minder goed gaat. (Tenzij minstens 30 a 40 cm diep)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wortelen in een diepe bak zetten of gewoon in volle grond?

Amsterdams bak zaaien 15/12 tot eind februarie oogst 15maart tot eind mei . dus tegen dat de zomerplanten groter zijn kunnen zijn wortels weg.

Vorig jaar gezaaid rond 15/2 en laatste geoogst 15/6 dus wel iets later dan volgens teelthandleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...