Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmiddag was ik even op de tuin, Ik schrok me een ongeluk toen ik daar aan kwam. Bijna de hele tuin staat zo'n 10-15cm onder water. Ook in de kas staat een flinke laag water.

De kapucijners en peulen kunnen er voorlopig niet in en ik ben bang dat de knoflook, die dan wel op heuveltjes staat, het ook niet gaat overleven als de regen nu niet eens een keer gaat ophouden,

Geplaatst:

Het is nu overal heel nat. Als het daarna weer vrij snel in de grond zakt, is er geen echt probleem. Voor alles is het nu echt nog te vroeg buiten en ik vermoed dat je zandgrond hebt? Van 1 of 2 dagen nat staan gaat je look en wintergewassen niet dood hoor.

Als het in je kas vaker zo nat is, zou ik daar wel maatregelen nemen. Grondniveau wat omhoog? Zorgen dat water van buiten niet zo gauw naar binnen kan (zeker niet direct, maar ook niet via bodem te veel).

In ieder geval natte tuin niet te veel belopen. Beter dan binnen blijven en dromen van lekkere oogsten later dit jaar!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...