MM-Sander Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Hallo Moestuinders! Ik ben nieuw op dit forum maar niet geheel nieuw op het gebied van de makkelijke moestuin. Vorig jaar heb ik al een klein beetje ervaring op kunnen doen met een moestuin omdat ik op mijn balkon een moestuinbak had wat mij erg goed bevallen is. Inmiddels ben ik verhuisd naar een huis met een ruim dakterras en heb dus meer ruimte voor een moestuin! Voor op mijn dakterras wil ik zelf een rechthoekige bak maken van schuttinghout. Deze komt dan op mijn dakterras welke bestraat is met vierkante tegels. Wat mij vorig jaar opviel op mijn balkon is dat de bak zijn overtollige vocht niet goed kwijt kon. Dit was gewoon een vierkante bak met een antiworteldoek erin die dus direct op het betonnen balkon stond. Nu is mijn vraag: moet ik de moestuinbak iets verhogen zodat het vocht makkelijk weg kan of is dit niet nodig? Ik zat zelf te denken om als "fundering" voor de bak latten naast elkaar te leggen met wat ruimte ertussen, maar als dit niet nodig is het een beetje overbodig om dit te gaan doen. Kunnen jullie mij advies geven? Quote
Deborah Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Misschien bieden hydrokorrels/Kleikorrels op de bodem uitkomst? MM is trouwens niet de gebruikelijke naam, maar square Foot Garden Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
AnnekeW Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Bedoel je met schuttinghout geimpregneerd hout? Quote
MM-Sander Geplaatst: 10 maart 2016 Auteur Geplaatst: 10 maart 2016 Bedankt voor de snelle reactie! Hydrokorrels zou misschien een oplossing kunnen zijn. Denk je dat het voldoende is als ik de bak dan gewoon op de grond zet en dan een laag hydrokorrels op de bodem strooi? En met schuttinghout bedoel ik inderdaad geïmpregneerd hout. Dit zag ik op de site van de bouwmarkt voorbij komen en zag ook dat andere dit hout gebruikt hebben voor hun moestuin. Quote
AnnekeW Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Ik zou zelf geen geimpregneerd hout gebruiken ivm schadelijke stoffen die het af kan geven aan je grond, maar als je daar al over nagedacht hebt is het prima. Quote
xychix Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Kijk of je een pallet kunt vinden waar men straatstenen op vervoerd.Deze zijn 1m * 1.2M en zijn helemaal dicht.. Wij hebben er zo een onder onze tuin staan. Werkt prima! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.