tomvm Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Hallo, in oktober heb ik winterui gezet. deze heeft nu mooie groene stengels, maar nog geen knollen. Ik heb die op ruggen gezet, omdat wij een natte ondergrond hebben. nu is mijn vraag: moet ik deze ui nu verder aanaarden zodat deze bollen kan beginnen vormen? moet ik die nu een bepaalde 'voeding' geven? alvast bedankt mvg,tom Quote
weknow Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Beetje kalium kan geen kwaad voor de wortelverdikking., die moet nog beginnen. Aanaarden hoeft niet echt, wel zorgen dat de breed uitgroeiende wortels bedekt blijven. Ik zet ze ook altijd op ruggetjes, en merk dat er sommige door wind en groei los gaan staan. Echt aanaarden doe ik niet, wel de losse wat vaster zetten en als ik tussen de rijen wied wat losse grond bovenop het rijtje om korstvorming te voorkomen en de weggespoelde grond van het walletje weer wat aan te vullen. De ruggetjes zijn niet hoog hier, hoogstens enkele centimeters. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
tomvm Geplaatst: 12 april 2016 Auteur Geplaatst: 12 april 2016 Hallo Dank voor je antwoord.Dan ga ik de ruggetjes een beetje terug fatsoeneren zodat ze met een mooie lei kunnen beginnen groeien Dit is wat ik in huis heb wat ik gebruik voor tomaten en paprika: http://www.magellan-bio.fr/produit_patentkali-50-kg-321-1824.html Kan ik dat dan ook gebruiken als kalium voor de winteruien?Of toch beter een andere? MvgTom Quote
weknow Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Ja patentkali is ok. Mag ook in bio teelt worden gebruikt. Bevat kalium, wat magnesium en( in jouw versie ook nogal wat) zwavel. Dat zijn allemaal op zich nuttige voedingsstoffenMaar gebruik het met mate! Te veel van iets geeft meer ellende dan goeds....nog los van een onbalans die je kunt krijgen. Ikzelf hanteer de grondregel dat 1/4 a 1/3 van de op een verpakking aangegeven hoeveelheid het maximale is dat ik in een keer geef van een stof die ik toevoeg...dan kijk ik het een paar weken aan en als ik zie dat het goed doet geef ik soms nog een beetje. Moet er wel bijzeggen dat ik veel zorg en aandacht geef aan mijn bodem en bodemleven waardoor echte tekorten, denk ik, niet zo gauw optreden. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.