Renate73 Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Goedemiddag, ik ben nieuw op het forum. En heb meteen een vraagje.Vandaag hebben we voor onze mini moestuin knoflook bieslook gekocht. Dit zijn al echt plantje, maar wel iellig.Wat kan ik het beste doen, al in mijn moestuin bak op het balkon of nog even lekker in de kweekbak houden?Ik hoor het graag van u. Alvast bedankt,Renate73 Quote
Erny Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Dat hangt er vanaf wat je met "kweekbak" bedoelt. Bieslook heeft het buiten prima naar zn zin in volle grond of grote bak of pot. Kan prima tegen de temperaturen.Maar weet niet of je plantje een kasplantje is en eerst wat moet wennen buiten? Quote
Renate73 Geplaatst: 24 april 2016 Auteur Geplaatst: 24 april 2016 Mijn plantje heb ik net bij de intra tuin gekocht. Op het bijgeleverde kaartje staat niet of hij in de kas is opgekweekt. Dit is mijn kweekkasje Quote
Erny Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Zet de bieslook maar lekker in je balkonbak. Quote
AnnekeW Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Eventueel kun je het eerste nachtje de deksel van je kweekkasje er overheen zetten. (Als dat kan nu met de wind) Quote
Renate73 Geplaatst: 24 april 2016 Auteur Geplaatst: 24 april 2016 Over mijn moestuinbak heb ik een plexiglas plaat gelegd ter bescherming van het vers geplante goed.Als een soort koude kas. Quote
AnnekeW Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Dan komt het helemaal goed. De mijne staat al een paar weken 'bloot' in mijn verhoogde kruidenbak en die doet het prima. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.