Lette Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Ik heb al zeker 15 jaar een klimhortensia in de tuin. De afgelopen weken dacht ik steeds wat blijft hij toch kaal. En een paar dagen geleden pas zag ik dat er gevreten is aan de blaadjes. De jonge blaadjes zijn zelfs helemaal weg, vreselijk. Met Googlen kwam ik uit bij de taxuskever en de daarbij behorende gevaarlijke larven. De larven heb ik vorig najaar wel in een bloempot gezien maar ik zie ze nu niet in de grond bij de klimhortensia. Is dat omdat ze inmiddels uitgekomen zijn. Ik wil vandaag bestrijdingsmiddelen halen. Zou iemand mij aub vandaag een advies willen geven wat te doen. Ik zou het zo erg vinden als de hortensia kapot gaat. Hartstikke bedankt zovast. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Zooo, jij houdt niet van half werk Kunnen het niet gewoon slakken zijn? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted May 25, 2016 Share Posted May 25, 2016 Als de Taxuskever de boosdoener is, is er weinig aan te doen, vrees ik. Ik hoop voor je dat het slakken waren. Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lette Posted May 25, 2016 Author Share Posted May 25, 2016 Beste Aluapje, denk niet dat slakken over de houtige takken van een klimhortensia kruipen, tegen de muur omhoog. Hoop zelf op rupsen. Wel spul bij Boerenbond gekocht om de eventuele larven van de taxuskever bij de wortel uit te roeien. Afwachten Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts