citroen Geplaatst: 28 mei 2016 Geplaatst: 28 mei 2016 Hoe kan ik mijn onderaan kaal wordende Taxus terug op de been helpenVolledig terugsnoeien tot op 50cm ? Quote
Jaydot Geplaatst: 28 mei 2016 Geplaatst: 28 mei 2016 Ik weet in elk geval uit ervaring dat je taxus terug kunt snoeien tot een stompje, hij begint gewoon weer van voren af aan.Dus ja, ik zou 'm drastisch terugsnoeien. Duurt even, maar dan heb je ook wat! Quote The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
citroen Geplaatst: 29 mei 2016 Auteur Geplaatst: 29 mei 2016 Oorspronkelijk waren ze gesnoeid als kegelvorm van 2,5 m hoogte en 1,2 m breed .Ze stonden te dicht (60cm) tegen een hofmuur waardoor ze nooit mooi volledig rond zijn gegroeid.Onlangs heb ik ze ingesnoeid met de gedachte dat ze dan volledig rond zouden groeien.Maar het onderste gedeelte 80cm gaat nooit volledig toe groeien volgens mij ,als ik ze niet terugzet tot op de grond .Vandaar mijn twijfels dat het te lang gaat duren voor ze terug wat hoogte halen Quote
D_SDennis Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Is ook een kwestie van licht. Hoe minder licht, hoe kleiner de neiging weer opnieuw uit te lopen. Taxus loopt inderdaad weer uit na forse snoei, maar nogmaals, er moet wel licht zijn. Misschien iets in de buurt snoeien zodat er meer licht bij de taxus komt? Overigens hoeft dat geen felle zon te zijn. Taxus groeit bij lichtarme omstandigheden al. Maar opnieuw uitlopen vergt een wat hogere lichtintensiteit. Quote
Thinkpad Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 De taxus heeft gewoon te weinig licht,als hij daar blijft staan zal er weinig activiteit in komen, hooguit in het deel wat wel voldoende licht krijgt. Quote
citroen Geplaatst: 30 mei 2016 Auteur Geplaatst: 30 mei 2016 Idd.ik heb ze te kort (60cm) tegen een hofmuur geplaatst ,en zoals ge zegt ze gaan nooit volledig rond groeien .Ze gaan er dus uit in het Najaar . Nu we toch bezig zijn met verjongen , is het nu nog mogelijk een haag van Haagbeuk in de breedte aan 1 kant kort te zetten ? Quote
Thinkpad Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Haagbeuk kan je planten als je planten in pot neemt, anders wachten tot najaar en nu je grond goed voor bewerken. Quote
citroen Geplaatst: 30 mei 2016 Auteur Geplaatst: 30 mei 2016 Thinkpad ,ik had het over een haag van haagbeuk aan 1 kant in de breedte kort zetten ,verjongen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.