Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oorspronkelijk waren ze gesnoeid als kegelvorm van 2,5 m hoogte en 1,2 m breed .

Ze stonden te dicht (60cm) tegen een hofmuur waardoor ze nooit mooi volledig rond zijn gegroeid.

Onlangs heb ik ze ingesnoeid met de gedachte dat ze dan volledig rond zouden groeien.

Maar het onderste gedeelte 80cm gaat nooit volledig toe groeien volgens mij ,als ik ze niet terugzet tot op de grond .

Vandaar mijn twijfels dat het te lang gaat duren voor ze terug wat hoogte halen

Geplaatst:

Is ook een kwestie van licht. Hoe minder licht, hoe kleiner de neiging weer opnieuw uit te lopen. Taxus loopt inderdaad weer uit na forse snoei, maar nogmaals, er moet wel licht zijn. Misschien iets in de buurt snoeien zodat er meer licht bij de taxus komt? Overigens hoeft dat geen felle zon te zijn. Taxus groeit bij lichtarme omstandigheden al. Maar opnieuw uitlopen vergt een wat hogere lichtintensiteit.

Geplaatst:

De taxus heeft gewoon te weinig licht,

als hij daar blijft staan zal er weinig activiteit in komen, hooguit in het deel wat wel voldoende licht krijgt.

Geplaatst:

Idd.ik heb ze te kort (60cm) tegen een hofmuur geplaatst ,en zoals ge zegt ze gaan nooit volledig rond groeien .

Ze gaan er dus uit in het Najaar .

Nu we toch bezig zijn met verjongen , is het nu nog mogelijk een haag van Haagbeuk in de breedte aan 1 kant kort te zetten ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...