Marda Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Ik heb vandaag raapstelen geoogst. Ik had ze nog nooit eerder gezaaid of gegeten. Bij het snijden, prikte ik me meerdere keren in mijn vingers omdat er aan de nerf van de onderkant van het blad stekelige haren zitten. Het lijken een soort naaldjes, ze prikken door de huid heen. Na het koken waren de stekels niet minder scherp, omdat ik geen naaldjes in mijn lichaam wil hebben, heb ik alles weggegooid. Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt? Ligt het aan het ras?Ik heb de zaden via internet besteld bij een bekende zadenleverancier. De naam is 'gele malse'. Graag jullie ervaringen. Alvast denk Quote
Deborah Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Ik heb de 2 rassen die de Bolster verkoopt gezet. Die zijn bij de nerven glad. Helaas te snel doorgeschoten, maar de hommels en bijen zijn er blij mee en het misstaat niet in de border. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
speets Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Herkenbaar. Daarom eet ik ze ook niet meer. Maar kennelijk de verkeerde soort gekocht ? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Kibas Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Soms zijn ze glad, soms hebben ze haartjes, maar die verdwijnen bij mij bij het koken. Zo hard als jij ze beschrijft, heb ik het nog nooit gehad. Raapstelen is eigenlijk een verzamelnaam voor de jonge blaadjes van diverse knollen. Zo uit mijn hoofd weet ik dat het in ieder geval meiknollen kunnen zijn, maar dus ook van andere knollen. Als je zaad als raapstelen koopt, weet je dus niet wat je krijgt. Je kunt, als je zeker wilt weten wat voor zaad je hebt, op internet opzoeken welke knollen er zoal voor gebruikt worden en dan eentje kiezen die je wel wat lijkt en die dichter op elkaar zaaien voor de jonge blaadjes. En een paar laten doorschieten voor het zaad als het je bevalt (mits er geen andere koolsoorten bloeien ivm kruisbestuiving). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.