Geplaatst: 14 juni 201114 j Ik heb al jaren een zz uitzaaiend onkruid in de tuin. Leuke plant. Dit jaar is de plant enorm, zo groot heb ik ze nog nooit gehad. Ik het ding maar eens gegoogled. Blijk ik (denk ik) een zeldzame variant van een plant te hebben. Een verbascum-soort.Ik denk dat ik de verbascum densiflorum heb.Ik ben bang dat dit wel wat zegt over mijn grond... De eerste foto is van half mei, de tweede van vandaag. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 14 juni 201114 j Auteur Ik zie dat de foto wel een tikkie vertekend. Hij is zo'n 2,5 meter hoog. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 14 juni 201114 j Auteur Ze komen je halen Wel zaad oogsten he Ga ik dit jaar zeker doen, heb dat nooit gedaan. Er groeide er altijd wel ergens 1 die niet in de weg stond. Maar ik houd mijn tuin nu beter bij, dus ik ben bang dat ik alles weg schoffel ofzo.Ik ben er wel aan gehecht inmiddels. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 19 juni 201114 j Schok van herkenning! Ik heb ook zo'n ding in de 'voortuin' staan (geen echte voortuin maar de boomspiegel van de gemeentelijke boom voor de voordeur - is in mijn gemeente toegestaan om zo'n boomspiegel te koloniseren voor eigen gebruik). Ik had 'm laten staan omdat ik die rare viltige bladeren wel heel bijzonder vond. Er zit nu een bloemstengel in van ongeveer 1m20 hoog, gele bloemen - die van mij zal dan de verbascum thapsus zijn. Zegt het niet vooral dat het dit jaar heel droog is geweest trouwens? Die viltigheid is vast heel handig om water vast te houden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.