Ga naar inhoud

Geoogste broccoli vol rupsen en slijmerigge draden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had vandaag 2 broccolis geoost en naar mijn idee goed schoongemaakt onder een harde koude straal en in de pan gedaan, zag er allemaal goed uit. (leek mij)

Nu net gekeken om zeker te weten, zaten er 3 kleine groene rupsen op de deksel van de pan.

Goed, verdere inspectie......, elke roosje doorgespit, en het barste van de rupsen en slijmerigge draden wanneer je de roosjes uitmekaar trok...

Nou ben ik niet vies van een rupsje of luisje of wat dan ook mocht deze met schoonmaken te voorschijn komen, maar dit was gewoon dermate goor dat ik de broccoli weg gekijlt heb in de groene back.

Dus, een teleurstelling...

Ik heb nog 1 kleine nog groeiende broccoli staan.

Wat doen mensen hier nu zowel mee en hoe pakken jullie dit aan, om de broccoli dus volledig schoon te krijgen?

Hartelijk dank allen.

Geplaatst:

Jammer jòh. Volgende keer een uurtje in een bakje water met een hap zout zetten.

Ook om de (meeste) luizen uit je sla te krijgen.

En laat vooral de stronken staan, want daar komen nog kleine broccolietjes uit, die samen ook weer een maaltje geven.

En je kunt ook soep maken van de stronken: half uurtje koken (met een aardappel, p&p en kruidjes) en dan blenderen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja, dat zijn van die fijne gecamoufleerde nachtvlinderrupsen. Je kunt het goed herkennen aan vraatspoortjes aan de bloemsteeltjes. Pas na enig speuren zie je ze ineens overal. Wat helpt is een fijnmazig net er over zodat de vlinders er niet bij kunnen. En bij twijfel de boel een uurtje onder water. De rupsen kruipen er dan uit en zinken naar de bodem.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...