Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Recept pastasaus à la Geedee

1,5 kg tomaten ( ik snij ze door en haal het vocht en zaadjes er zoveel mogelijk uit dan dikt het lekker sneller in)

1 grote ui

2 grote tenen verse knoflook(geperst)

Knoflook en uien in 3 eetl. olijfolie laten smoren(niet bruin)

1 groot blikje tomatenpuree mee laten smoren(1 minuut en roeren)

Alles bijelkaar in een pan doen en 1 eetlepel zout, 1 eetlepel 4 seizoenen peper, 1 eetlepel oregano en 1,5 eetlepel suiker erbij doen.

Alles een half uur laten pruttelen en 5 minuten voor het einde 20 blaadjes verse basilicum erbij doen.

Ik vries dit in , in bakjes van 450 ml (= voor2 personen) en maak gehaktballetjes of kipfilet stukjes vers klaar als we pasta eten.

Is lekkerrrrrrrrrrrrrrr

Klinkt goed Geedee!

Hoeveel bakjes haal je eruit? En zou je de saus ook kunnen wecken in plaats van invriezen denk je...?

Geplaatst:
Rozenbottel-limonade en rozenbottel-jam.

Is het lekker geworden??

Geplaatst:

Ok! Heb je er een recept of korte uitleg van?

Geplaatst:

@ Duffie

We hebben een keer spaghetti gegeten diezelfde avond en daarna heb ik nog 8 bakjes gevuld van 450 ml ; ik had 4,5 kg tomaten ineens verwerkt ( 3x het recept)

Met wecken heb ik niet zo veel ervaring mee betr. pastasaus. Vind diepvriezen goed genoeg daarvoor; ik heb wel een grote diepvries

Geplaatst:
  • Auteur

@Dennis: Ik heb een sappan vol met rozenbottels (zonder steeltje, zonder 'kroontje', met pitjes) en een kilootje rijpe pruimen (alleen rozenbottels leek me niet zo lekker...) laten stomen tot al het vocht wel uit de vruchten was.

Daarna de prut door de passeer-draai-zeef, mooie moes gekregen! Samen met wat van het sap tot jam gekookt. 1,5 liter moes met 1,5 kilo suiker en wat citruspectine.

En het sap op de gewone siroop manier verhit en er suiker bij gedaan. Ook wat citroensap uit een flesje, om het geheel wat zuurder te maken. lekker!

De pitjes en velletjes zijn opgegeten door de kippen

Geplaatst:

Oke, klinkt lekker! Weer iets voor op het to-do lijstje.

Geplaatst:

Vijgenjam met amandelen en walnoten en citroenschil/sap..heerlijk

Wouttie: volgens mij moet zoetzuur altijd een maandje staan om de smaken door te laten trekken..langer is beter maar niet nodig

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

rozebottel-bramen-aardbeien siroop.

Geplaatst:

Grr de limonade is dikke saus/dunne jam geworden

Geplaatst:

Noem je het siroop en leng je aan met spa/water

Geplaatst:

Het is ook siroop

Maar het is nog schenkbaar en het is erg lekker over ijs en yoghurt.

Geplaatst:

4 potten pruimenjam met kaneel en rum, 5 literflessen pruimenjam

Geplaatst:

Eindelijk ook bramenjam gemaakt..wat zou dat zijn dat de bramen hier zoveel later rijpen? Het zijn wilde bramen. Het zal het soort zijn gok ik, per slot van rekening was de zomer hier "evengoed" als in NL..en meestal maak ik de bramenjam vlak voor de "terugkeer"...

4,5 kilo bramen gaf in ieder geval 9 potten jam en 6 potten gelei.Alles met speciaalsuiker en alles gelukt..en lekker.

Geplaatst:

Heb met de droogmachine appel en tomaat gedroogd; Die weckpotten van jullie zien er altijd zo gezellig uit, en dit lijkt er een beetje op .

977_d2479703fa9085e2c477f622f1eb1452.jpg

Verder heb ik de zonnebloemen "ontmanteld" en ga er olie van persen.

977_008fd63bdd678fd3e3d70a9d5c63c0a7.jpg

Geplaatst:

Wat mooi, net een oog...

Geplaatst:

Lekker veel zonnebloem pitten Geedee! Weet je ook hoeveel kilo het is?

Vandaag gemaakt: 3 flessen perensap, 3 potten bietjes(wecken) en 6 potten peren op siroop.

Geplaatst:
4 potten pruimenjam met kaneel en rum, 5 literflessen pruimenjam

Hmm die jam met kaneel en rum, dat klinkt heel erg lekker

Maar pruimenjam in een literfles, smeren jullie dat op je brood of doen jullie er ook wat anders mee?

Morgen of overmorgen ga ik voor t eerst augurken inmaken. Ze liggen nu in een zoutbad.

Good things come in small packages

Geplaatst:
9 mini potjes tomaten puree, 3 flessen tomaten-vocht, een halve pot zuurkool.

En 3 pesto broden, en 3 kaneel/suiker broden:

-afbeelding-

Ik zie toch een klein verschil...

resized_967_4a9b99bc5128ad8f1f8eef681f8844f4.jpg

Vertel eens Jorieke, wat is jouw recept voor het brooddeeg?

Geplaatst:

Heb je t in de oven gebakken?

Geplaatst:

Yup.

Geplaatst:

Duffy, daarin zit m denk ik t verschil. Jorieke weckt ze in de weckpan, jij doet het in de oven. Vandaar dat t er bij jou gebakken uit ziet aan de bovenkant en bij Jorieke niet.

Die pastasaus ziet er geheel niet verkeerd uit!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic