Jane Doe Geplaatst: 9 augustus 2016 Geplaatst: 9 augustus 2016 Vanaf vandaag zijn de broedeieren van de Zweedse Bloemen Kip in de broedmachine. De laatste eieren van dit jaar, deze kips kunnen nog zo laat. Quote
Heylane Geplaatst: 9 augustus 2016 Geplaatst: 9 augustus 2016 Ik moet eerlijk toegeven dat ik het eerst even gegoogled heb. Ik had nog nooit van Zweedse bloemenkippen gehoord. (maar er zullen er wel veel meer zijn waar ik nog nooit van gehoord heb)Hoe lang nog voordat je foto's van pluizebolletjes kunt plaatsen? Quote
Jane Doe Geplaatst: 9 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2016 Is ook een zeldzaam onbekend niet erkend ras, zeldzaam ras ook in Zweden maar niet erkend als tentoonstelling ras omdat het een kruizing is van verschillende Zweedse rassen. Heel erg weinig fokkers met echte ZBK, hopelijk kunnen wij nu onze bijdrage geven in de toekomst.21 dagen blijven ze in de machine, lekker warm en elk uur worden ze gedraaid. De laatste paar dagen liggen ze rustig in de uitkomstlade, zodat ze hun zwaarste werk het uitkomen kunnen doen. Moet voor de Kuiks dan even een hok delen, waar ze na hun kuiken quarantaine van 6 weken kunnen scharrelen. Tot ze groot genoeg zijn, en de haantjes bij de hanengroep en hennetjes bij de hennengroep kunnen.En dan zal Loraine wat kips uitzoeken, die heeft al een groep ZBK. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.