Geplaatst: 22 augustus 20169 j Hallo! Deze week krijg ik de sleutel van het hek om bij mijn nieuwe moestuin te kunnen Nu heb ik in de achtertuin al een klein moestuintje met aardig wat grote planten. Ik wil ze dan ook graag overpotten naar mijn nieuwe tuin. Zouden jullie de bodem nog voor voeden of hoe begin je bij een nieuwe moestuin met je bodem ? Het is mijn eerste moestuin buiten huis en weet dat de grond al wel eerder is gebruikt als moestuin en ong. 4 weken geleden is leeggehaald. zins dien ligt er grondzeil over.
Geplaatst: 22 augustus 20169 j Welkom hier! Je kan je bij de voordeur nog even voorstellen. Ik krijg binnenkort ook een volkstuin na al het tuinieren in de achtertuin. Zelf ga ik geen planten verplaatsen, ik heb alleen nog wat kolen staan in potten, misschien dat ik die wel in de volkstuin zet. Wat de bodem betreft wil ik toch wel proberen of ik hem nog wat kan verbeteren voor volgend seizoen. Bedekken met karton, compost, mulch, hier en daar groenbemesters, ook per vak een beetje afhankelijk van wat ik er volgend jaar in ga zetten. Ik wil echt niet spitten, dus dan zal ik wel moeten zorgen dat er door die grond heen te komen is in het voorjaar. Dat plastic dat nu op je tuin ligt zou ik eraf halen. Het helpt wel lekker tegen onkruid, maar voor je bodem is het niks.
Geplaatst: 22 augustus 20169 j Auteur Heb me net even voorgesteld haha leuk ook een mooi vooruitzicht !Ik zal eerst ook te twijfelen om over te potten. heb het vorige week ook met mijn augurk gedaan. Hij heeft het niet overleeft helaas.Maar heb een komkommer plant die mijn hele bak overneemt dus die moet ik wel echt verplaatsen dus kan ik hem beter direct overzetten. en de rest staat al in bakken dus dat scheelt Ik hou mijn paprika , en peppertjes wel lekker in de tuin wel makkelijk wat dichter bij. Dat is wel een goeie voor de bodem. Ik ben benieuwd wat er onder het plastic zit heb nog niet gekeken.het is een langwerpig stuk met aan het einde een wat breeder vierkant. Ik begin denk ik in het vierkant en laat de rest nog even onder het plastic tot het begin van volgend seizoen,Zet ik daar zolang mijn kleine kas op.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.