Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Na een paar jaar rommelen op een paar m2 aan de zijkant van ons huis is het nu tijd voor een grotere aanpak!

Enkele maanden geleden een woning gekocht met een leuk stukje tuin en een kas van 100m2. In de tuin staat oa een perenboom, twee kersenbomen, frambozen, bramen en diverse bessen. In de kas momenteel veel tegels...... en een paar druivenstruiken, oa frankentaler.

Het grootste deel van de verbouwing is inmiddels achter de rug. Komende winter is er dus tijd om plannen te maken voor komend jaar. Omdat in de tuin nog veel werk zit komend jaar, ga ik rustig aan de gang in de kas. Maar ongetwijfeld zal ik het forum regelmatig raadplegen voor informatie!

Als iemand overigens informatie heeft of een goed boekje weet over wisselteelt, bemesting en dergelijk in de kas dan houd ik mij aanbevolen. Doelstelling is om geen/zo min mogelijk chemische middelen te gebruiken, maar voor de kas is daar weinig info over te vinden.

Groet,

Matthijs

IMG341087401481099034.JPGIMG341114181481099038.JPG

aangepast door Gast

Geplaatst:

Welkom!

Geplaatst:

welkom

Geplaatst:

Welkom mathijs,

Het is wel erg leuk om 100 vierkante meter kas te hebben. Maar ik zou niet meteen al de tegels eruit halen als ik jouw was. Want voor een normale hobby tuinder is 100 meter heel veel en je krijgt dan zoveel komkommers en tomaten

Dat je keel uitkomt.. Zou sowieso en stuk steen over laten om te zitten in kas als de weer koud word.en wat warmminnende bomen zetten zoals vijgen abrikozen pruimen of japanse pruimen.en natuurlijke kas druiven . Die zijn meeldauw resistent soorten. En natuurlijke in de winter sla spinazie. En niet vergeten heel regenwater optevangen.

Succes aseel,

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de reacties!

En nee het is inderdaad niet de bedoeling om gelijk alle tegels eruit te halen. Komend jaar veel werk in de tuin, buitenschilderwerk en nog een paar kleine kinderen rondlopen. Dus in de kas komen komkommers,tomaten en paprika en aardbeien. Van de paar planten die ik vroeger in de buiten had konden we ons buikje al aardig. Voorlopig blijven dus de meeste tegels.

Komende tijd ga ik ook eens nadenken over wat te doen met warmteminnende bomen en planten. De (oude) druivenrassen die er nu staan zijn ook meeldauw gevoelig en geven "blauw". Minimaal een plant wil ik ook vervangen door een pitarme witte druif.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.