pippi Geplaatst: 8 december 2016 Geplaatst: 8 december 2016 Rucola zou eenjarig zijn, maar hij staat er hier (gezaaid in de zomer als opvulling in de gereorganiseerde en nog wat kale voortuin) wel erg fris en fruitig bij, ondanks de ijzige nachttemperaturen van de laatste tijd. Heb er vandaag flink wat van geplukt voor een salade, allemaal jong gaaf blad. Ik laat hem gewoon staan natuurlijk, zie wel wat er gebeurt, maar ben eigenlijk wel benieuwd of hij ook de rest van de winter kan overleven? De planten staan in een groepje, niet erg beschut en bepaald niet zonnig met die laaghangende zon, maar ze staan er beter bij dan menig rucolaplantje dat ik van het voorjaar had. Ze hebben wel een lekkere herfstbladerdeken, die ik vandaag wat heb verlaagd want er was wel heel veel blad in die hoek gewaaid, en toen kwamen er nog meer - kleinere- rucolaplantjes tevoorschijn, ook helemaal groen en blij. De grond waarop ze staan is wel superdepuper denk ik, er ligt een ondergronds hugelbed pal naast, en die hoek heeft al jarenlang heel veel aangewaaide bladcompost gekregen. Maar concrete vraag; kan rucola overwinteren? Quote
speets Geplaatst: 8 december 2016 Geplaatst: 8 december 2016 Rucola is geen eenjarige, maar een vaste plant. Hij kan wel wat vorst hebben. In Nederland worden vaste planten die niet (100%) winterhard zijn, vaak ten onrechte eenjarig genoemd. Ik heb mijn rucola ook laten staan, maar ik hou hem wel kort om te voorkomen dat hij bloeit. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
bio-fee Geplaatst: 8 december 2016 Geplaatst: 8 december 2016 Is gewone rucola ook meerjarig? Ik dacht alleen de wilde rucola. Overigens staat de rucola er hier ook nog goed bij; hij heeft zichzelf uitgezaaid dus ik heb ook nog allemaal jonge plantjes. Quote
pippi Geplaatst: 8 december 2016 Auteur Geplaatst: 8 december 2016 Ah, dankje Speets, weer wat geleerd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.