Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Dit plantje zou geschikt zijn om het jaar rond binnen te houden, voor een zonnig raam.

Vorig jaar gezaaid, maar hij staat nu erg te verpieteren. Probeert nog wel te bloeien, maar ik vrees het ergste.

Iemand die er ook 1 binnen heeft staan? Hoe doet 'ie het?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Wil je iets van een 'echte' ( de wetenschappelijke ) naam geven van de plant die je bedoelt ?. Het begrip Struikbasilicum doesn't ring a bell, althans niet bij mij.

Geplaatst:
  • Auteur

Euhmmm, heb ik niet.

Vorig jaar zaden gekocht van een medeforumlid dat een zadenhandeltje heeft. Zij noemt het Basil Bush.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

okok. Nu ja, wachten we op dat forum-lid Een béétje serieuze zaadleverancier weet wat die verkoopt ( en zet het toch eigenlijk ook standaard op het zakje )

Ben best benieuwd namelijk. Hier wel een Basil-fan.

Geplaatst:
  • Auteur

Als je je adres PB-t, stuur ik zaad op.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Hij heeft inderdaad de winter overleefd! Met veel pijn, luizen en moeite, maar toch

9 april:

2017-04-09Struikbasiel61981495471360.JPG

22 mei:

2017-05-22Struikbasiel35971495471362.JPG

• 7 years later...
Geplaatst:
  • Auteur

Op 18-3-2017 om 18:06, Bit zei:

Wil je iets van een 'echte' ( de wetenschappelijke ) naam geven van de plant die je bedoelt ?. Het begrip Struikbasilicum doesn't ring a bell, althans niet bij mij.

Agriworld zegt:

Struikbasilicum (variaties van de Ocimum basilicum en anderen Ocimum-soorten en hybriden)

Dan zal 'onze' bergbasilicum ook wel een struikbasilicum zijn!

Geplaatst:

De site van de makkelijke moestyuin (Jelle) verkoopt griekse Basilicum (B. bascuro)  als ‘Struikbasicilum’. Misschien wordt deze bedoeld?  Andere zaadleveranciers noemen deze soort griekse potbasilicum. 

https://makkelijkemoestuin.nl/kennisbank/struikbasilicum-zaaien-en-kweken

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
  • Auteur

Maar daar staat ook dat die van hem 1-jarig is. Die kun je dus 's  winters niet overhouden.

Bovendien bloeit die, en we hebben 'die van ons', de bergbasilicum,  nog nooit zien bloeien, voor zover ik weet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic