Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ehm... in 1 weckketel gaan zo'n 14 grote potten, op elke pot moeten 3 klemmen. Maar jij gaat wecken in een 'normale' pan toch? Daar past minder in.

Die klemmen haal je er de volgende dag af, dan kan je ze weer voor andere potten gebruiken idd.

Haha we hadden ook nog extra klemmen besteld. We dachten dat ze er altijd op moeten zitten

Dus klemmen genoeg

Geplaatst:
Ik had alle potten 'compleet' besteld, en kwam er toen ook achter Als ik nu nog potten nodig heb (en dat heb ik), neem ik ze zonder klemmen.

Wij waren bij een soort vergeten om 'compleet' te bestellen. Dus meteen bij levenvanhetland.nl nog extra weckringen en klemmen gekocht...

Maarja, dan heb je er genoeg

Geplaatst:

Ik ook niet hoor

Maar ik had wel ineens dat moment, nadat ik de gedachte had dat de potten stapelbaar waren na t wecken, en dat ik ergens had gelezen hier op t forum dat na t wecken die klemmen eraf gingen. Waar zo'n forum al niet goed voor is

Hoe lang kan je eigenlijk met 1 ring doen, en moet je die dan steeds voor de zelfde groente gebruiken?

Good things come in small packages

Geplaatst:
Hoe lang kan je eigenlijk met 1 ring doen, en moet je die dan steeds voor de zelfde groente gebruiken?

Ik heb honderden ringen in huis gevonden, ze afgelopen zondag op een vide grenier proberen te verkopen; geen van de dames wilde ze hebben. Mijn buurvrouw legde uit dat elk zichzelfrespecterende vrouw haar ringen niet meer dan 1 x gebruikt. Zij koopt zelf ook ieder jaar nieuwe. Geen enkele kans op ongelukjes.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Vanmorgen de dikke envelop met klemmen en ringen binnen gekregen. We zijn er klaar voor!

Vandaag weer 2 courgettes geoogst, eergister ook al 2 maar daar is er 1 van op gegaan voor de pizza's.

Hoeveel soep kan ik inmaken met 3 courgettes? Of toch maar wat doorsparen tot ik er nog een paar bij heb?

Geplaatst:

Ok dat worden dan de ¾ potten, want daar heb ik de meesten van dacht ik. Per pot 1 courgette, dan kan je er toch best wel veel soep van koken, van die courgettes

Geplaatst:

Ik vraag me af of je courgette ook kan wecken zonder er eerst soep van te maken?

Ik heb wel al 5 kilo courgette's in blokjes ingevroren maar dat neemt nogal veel ruimte in in de vriezer...

Gewoon in blokjes snijden, in potten doen en wecken?

Geplaatst:
:roll: Ja ik snap ook wel dat dat door de azijn komt. Daarom zit er in het recept dat ik gebruik, suiker, azijn en water. Dus niet zuur.

Ik zal het voortaan wel laten om te quoten uit het weck-boekje dat ik gebruik.... Is blijkbaar niet nodig.

Nou neem me niet kwalijk hoor. Mijn weckrecepten zijn allemaal zonder azijn en dat bevalt mij goed dus ik dacht dat ik dat dan ook met de anderen mocht delen. Hoe meer variatie hoe beter toch.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...