Dennis29 Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Ehm... in 1 weckketel gaan zo'n 14 grote potten, op elke pot moeten 3 klemmen. Maar jij gaat wecken in een 'normale' pan toch? Daar past minder in. Die klemmen haal je er de volgende dag af, dan kan je ze weer voor andere potten gebruiken idd. Haha we hadden ook nog extra klemmen besteld. We dachten dat ze er altijd op moeten zitten Dus klemmen genoeg Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 juli 2011 Auteur Geplaatst: 6 juli 2011 Ik had alle potten 'compleet' besteld, en kwam er toen ook achter Als ik nu nog potten nodig heb (en dat heb ik), neem ik ze zonder klemmen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Ik had alle potten 'compleet' besteld, en kwam er toen ook achter Als ik nu nog potten nodig heb (en dat heb ik), neem ik ze zonder klemmen. Wij waren bij een soort vergeten om 'compleet' te bestellen. Dus meteen bij levenvanhetland.nl nog extra weckringen en klemmen gekocht...Maarja, dan heb je er genoeg Quote
Helly Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Jeetje ga me bijna slim voelen Nou dan hebben jullie voor de 1e 40 jaar genoeg klemmen! Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 6 juli 2011 Auteur Geplaatst: 6 juli 2011 Ach ja.. op school leerde ik alleen maar over lidwoorden, dinosauriërs, saaie gedichten en het Amerikaanse kiesstelsel.En niet over hoeveel klemmen je nodig hebt, of HOE je überhaupt moet wecken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Ik ook niet hoor Maar ik had wel ineens dat moment, nadat ik de gedachte had dat de potten stapelbaar waren na t wecken, en dat ik ergens had gelezen hier op t forum dat na t wecken die klemmen eraf gingen. Waar zo'n forum al niet goed voor is Hoe lang kan je eigenlijk met 1 ring doen, en moet je die dan steeds voor de zelfde groente gebruiken? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 6 juli 2011 Auteur Geplaatst: 6 juli 2011 Geen idee hoe lang de ringen mee gaan. Lang volgens mij... je moet ze elke keer checken op scheurtjes en flexibiliteit geloof ik Zolang je ze steeds uitkookt voor gebruik, maakt het dacht ik niet uit voor wat voor een groente of fruit je het gebruikt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 De courgette soep is bijna klaar om in de weckpotten te worden gegoten. Hopelijk gaat het lukken Quote
veuvecouderc Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Hoe lang kan je eigenlijk met 1 ring doen, en moet je die dan steeds voor de zelfde groente gebruiken? Ik heb honderden ringen in huis gevonden, ze afgelopen zondag op een vide grenier proberen te verkopen; geen van de dames wilde ze hebben. Mijn buurvrouw legde uit dat elk zichzelfrespecterende vrouw haar ringen niet meer dan 1 x gebruikt. Zij koopt zelf ook ieder jaar nieuwe. Geen enkele kans op ongelukjes. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Helly Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Vanmorgen de dikke envelop met klemmen en ringen binnen gekregen. We zijn er klaar voor! Vandaag weer 2 courgettes geoogst, eergister ook al 2 maar daar is er 1 van op gegaan voor de pizza's.Hoeveel soep kan ik inmaken met 3 courgettes? Of toch maar wat doorsparen tot ik er nog een paar bij heb? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 9 juli 2011 Auteur Geplaatst: 9 juli 2011 Hoe groot zijn de courgettes? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Gemiddeld 400 gr. per stuk (ca. 20 cm.). Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 10 juli 2011 Auteur Geplaatst: 10 juli 2011 Oh, dan gebruik ik 1 courgette, met 400 tot 500 ml bouillon en een ui voor 2 porties soep. (2 personen) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Oftewel, ik kan 3 potten van een ½ liter vullen met de 3 courgettes? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 10 juli 2011 Auteur Geplaatst: 10 juli 2011 Ik gebruik 3/4 potten voor 2 personen, maar dat zou je even uit moeten meten. Dus ik denk dan inderdaad 3 potten, of 4 a 5 halve liter potten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Ok dat worden dan de ¾ potten, want daar heb ik de meesten van dacht ik. Per pot 1 courgette, dan kan je er toch best wel veel soep van koken, van die courgettes Quote Good things come in small packages
Dennis29 Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Ik vraag me af of je courgette ook kan wecken zonder er eerst soep van te maken?Ik heb wel al 5 kilo courgette's in blokjes ingevroren maar dat neemt nogal veel ruimte in in de vriezer... Gewoon in blokjes snijden, in potten doen en wecken? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 juli 2011 Auteur Geplaatst: 16 juli 2011 Ja, met vocht van 1/3 suiker, 1/3 azijn en 1/3 water. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Geen idee, vast wel Dan worden ze vooral zuur denk ik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
veuvecouderc Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Geen idee, vast wel Dan worden ze vooral zuur denk ik. Dat komt natuurlijk door die azijn. Persoonlijk zou ik courgette in stukjes niet wecken maar als het dan toch moet gewoon met water en een snufje zout. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Dennis29 Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Oké ik ga het met water en zout doen. Gewoon een potje om het verschil met invriezen te zien. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Ja ik snap ook wel dat dat door de azijn komt. Daarom zit er in het recept dat ik gebruik, suiker, azijn en water. Dus niet zuur.Ik zal het voortaan wel laten om te quoten uit het weck-boekje dat ik gebruik.... Is blijkbaar niet nodig. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Ja hoor Jorieke, is wel nodig voor zulke 'nitwits' als ik Quote Good things come in small packages
veuvecouderc Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Ja ik snap ook wel dat dat door de azijn komt. Daarom zit er in het recept dat ik gebruik, suiker, azijn en water. Dus niet zuur.Ik zal het voortaan wel laten om te quoten uit het weck-boekje dat ik gebruik.... Is blijkbaar niet nodig. Nou neem me niet kwalijk hoor. Mijn weckrecepten zijn allemaal zonder azijn en dat bevalt mij goed dus ik dacht dat ik dat dan ook met de anderen mocht delen. Hoe meer variatie hoe beter toch. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.