Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hoihoi,

Ik heb zojuist ineens een enorme zin gekregen in het grootbrengen van een aubergineplant, en had daar niet eerder aan gedacht omdat ik er geen plek voor had (dacht ik).

Maar op het warme dak, waar ook een paar courgettes komen, is nog een bak vrij. Nu vind ik aubergine erg lekker, en de warmte daar is denk ik prima voor zo'n plant... Heeft het nog zin? Of gewoon echt niet meer aan beginnen?

Ik ben te laat denk ik toch? (wie oh wie geeft mij hoop )

Ik zou natuurlijk ook kunnen proberen ergens een opgestarte plant te kopen. Maar ja, alles zelf doen is nog altijd het leukst natuurlijk

Ik heb dezelfde vraag eigenlijk ook over aardappel. Normaal hou ik me vrij keurig aan de zaaikalenders, en als ik dat niet doe ben ik vaak juist wat vroeg. Te laat zaaien heb ik nog nooit geprobeerd.

Geplaatst:

Aubergine lijkt me nu wel echt heel erg laat. Begrijp ik goed dat je hem buiten wilt telen? (dat is sowieso al lastig). Bij elkaar opgeteld zou mijn idee zijn: niet doen!

Ik weet niet precies waar je in Zuid Holland woont, ik heb er eventueel wel een staan voor je (heb vrij ruim gezaaid )

Laat maar weten of je interesse hebt.

Geplaatst:
  • Auteur

Hmm ja buiten inderdaad, ik heb geen kas (helaas )

Misschien moet ik er toch nog even over nadenken dan. Het was een blije opwelling vandaag. Het lijkt me leuk, en het dak is een erg warm plekje. Maar.. er is geen bescherming tegen de regen wat mogelijk wat problemen zou kunnen geven?

Ik vind je aanbod wel heel leuk trouwens. Maar als het buiten niet gaat lukken, is het misschien wel wat zonde.

Dat ruim zaaien herken ik wel trouwens

Geplaatst:

Aardappel kan nog wel hoor, ik heb wel er wel eens in juni nog een paar gepoot.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic