Nedlets Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Hoe kan dit? Ik zie dit bij heel veel courgettes die ontwikkelen, zowel de groene en de gele courgette vertoond dit Quote
Glenn1ap Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Ik denk: voeding geven! Je blad ziet veel te licht..-In volle grond gaat het veel beter Quote
Ann123 Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Meestal door slechte bevruchting. Maar wat glenn zegt klopt. Het blad ziet er niet goed uit, veel te bleek. Courgettes in pot kweken is niet makkelijk. Ik zou hem wat vloeibare voeding geven en de volgende vrouwelijke bloemen zelf bevruchten. Quote
Nedlets Geplaatst: 27 juni 2017 Auteur Geplaatst: 27 juni 2017 Ahh toch de voeding, ja ik dacht dat de koemestkorrels voldoende waren. Niet dus. Ik heb gister vloeibare voeding gegeven. Ik heb geen plek meer in de grond . Dit is mijn eerste keer courgette dus tis nog aftasten. Thx! Quote
pippi Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Prop hem gewoon ergens tussen andere planten in de volle grond joh. Ik heb er vorig jaar eentje in de voortuin gezet tussen de bloemen, die hadden er amper onder te lijden en die courgette ging als een tierelier. Ik had er vorig jaar trouwens ook eentje in een pot, die begaf het na een paar vruchten al. En die in de volle grond gaf tot ver in het najaar courgettes. Quote
Glenn1ap Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 (aangepast) Ik ben geen fan van koemest.. zou de wortels vrijmaken van je spul alvorens in de vg te zetten.. wat er af is gekomen kan je rond de plant strooien als hij in de grond steektJe zal hem wel zien gaan In vg zelfs zonder voeding doen ze het goed.Gewoon een plekje zoeken gaat het best volgend jaar staat de plant er niet meer dus heb je daar weer plaats voor iets anders Of langs of op je composthoop? 28 juni 2017 aangepast door Gast Quote
Claudia69 Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 Ik zie een plantje met klein vergeeld blad dat niet half zo stevig is als mijn courgettes in volle grond. En een pot die misschien wel iets te klein is. Denk dat je inderdaad voeding zal moeten bijgeven en voldoende vocht of toch nog rap uitplanten in volle grond. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.