Constance Geplaatst: 11 september 2017 Geplaatst: 11 september 2017 Hoi, Voor het geval mijn struik (staat in pot op balkon)de winter niet overleefd of ik niet het weer wens te trotseren heb ik van mijn laurierstruik een aantal bladeren in de bloemenpers gelegd om te drogen. Nu vraag ik me af hoe lang ze daar moeten liggen en hoe zonder de blaadjes kapot te maken ik dit kan zien? Groene groetjes Constance. Quote
RobO Geplaatst: 11 september 2017 Geplaatst: 11 september 2017 ze moeten knisperen, wij doen het in de droger op 45 graden, duurt een uur of 5 Quote
Constance Geplaatst: 14 september 2017 Auteur Geplaatst: 14 september 2017 Helaas is een (ouderwetse) plantenpers niet te vergelijken met een droger. Toch bedankt. Quote
RobO Geplaatst: 14 september 2017 Geplaatst: 14 september 2017 een heteluchtoven wel op 40 graden dan hè internet zegt dat aan de lucht drogen een week of 3 duurt Quote
Constance Geplaatst: 3 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2017 Bedankt voor de tip van de hete luchtoven. Ik heb ze 10 dagen in de pers gehad toen waren ze krakend droog en mooi plat. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.