Geplaatst: 23 januari 20187 j Heeft er hier iemand Tasmaanse munt en heeft diegene er ook wel eens stekjes van genomen? Bij mij staat hij in een grote bak buiten nu, groeit ( denk ik, is niet veel groter geworden sinds ik hem in september heb gekocht) en is mooi groen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 januari 20187 j Ooit wel eens gehad. De naam 'Tasmaanse munt' kende ik dan weer niet. Geen moeilijk ding, wil wel graag zon. Werkt een beetje als lavendel of rozemarijn: kan met de tijd wat lelijk houterig worden, vooral bij zachte natte winters. Rond 1 april terugsnoeien en de toppen zijn dan goed te stekken, gewoon luw wegzetten in goed doorlatende grond uit de zon. Beter is toppen/ terugsnoeien gelijk na de bloei half augustus, stekken dan in potjes in schaduw, maar licht, in de koude kas overwinteren.stekken niet moeilijk maar gaan langzaam, vergelijk rozemarijn. Late zwaardere vorst vinden ze niet fijn. Matig winterhard in pot, in volle grond kunnen ze wel heel wat vorst hebben, hoewel liever niet. Weet ik niet van een gebruikswaarde ? Maar valt te googlen natuurlijk.
Geplaatst: 24 januari 20187 j Auteur Dank je Bit. Nee volgens mij niet eetbaar, maar hij ruikt wel erg lekker!Ik zal hem snoeien en proberen te stekken. Hij staat nu in de pot, maar in het najaar zet ik hem dan wel in de tuin, en hou de vorst deze maanden nog in de gaten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.