Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Meikoningin & tomaatjes


Aggravath

Aanbevolen berichten

Een aantal vraagjes:

 

Ik heb deze meikonongin plantjes in een propegator staan. Nu heb ik gister gelezen dat de kap er af kan ivm het broeien.

 

2018033008262264721522391797.jpg

 

Wat is de volgende stap voor deze plantjes? Moeten ze naar buiten of moeten ze eerst in grotere p9 bakjes?

 

Verder heb ik ook nog wat balkontomaat plantjes "solanum lycopersicum" moeten deze naar buiten? Moeten ze u erhaupt nog in de propagator of kunnen ze daarbuiten verder groeien?

 

2018033008260987641522391946.jpg2018033008255425831522391948.jpg

 

Bedankt voor alle hulp so far op mijn (domme) vragen. Ik heb het tuinieren pas ontdekt en ben begonnen met 0 ervaring. Jullie helpen mij goed op weg en ga er steeds meer van genieten!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

De sla idd niet te warm. Mogen buiten worden gezet, wel een beetje beschut tegen de wind en ook niet in de vlakke zon, mocht er nog vorst worden voorspeld dan eventueel de kap terug plaatsen anders niet nodig.

 

Voor de tomaten is het momenteel nog te koud buiten.

Mogen overdag eventueel enkele uren in de zon maar 's nachts terug binnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt veel sla plantjes staan en ik neem aan dat je ze niet allemaal tegelijk oogst klaar wilt hebben.

De plantjes zijn nog klein en je kan de teelt spreiden door een deel nog even binnen te verwennen, die gaan het hardst.

Een deel buiten afharden met/ zonder plastic kap .

Een deel uitplanten met wel / geen kap er over heen, of halve plastic fles oid.

 

Er zal dan een verschil in oogstijd zijn van enkele weken.

 

De sla zou ik niet verplanten, die kan nog wel even met een klein kluitje toe.

De tomaat zaai ik voor en heb ik nu gelijk in P9 gezet, het zijn harde groeiers.

Ik zie geen voordeel bij zo`n turfpotje, geeft m.i. alleen hinder bij het groeien van de wortels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Ik heb de tomaatjes in P7 bakjes gezet, de bak is gevuld met water zodat ze zelf hun benodigde water kunnen pakken. Ik heb gelezen op internet dat dit beter is dan van boven af water te geven.

 

Verder neem ik aan dat ze nu dus binnen achter het raam verder moeten groeien?

 

2018033115161675621522502287.jpg

 

Tevens heb ik 7 meikoningin plantjes buiten geplant in de grond. Deze zullen dus vanaf nu langzamer groeien? Mocht het alsnog gaan vriezen dan heb ik glazen potjes klaar staan voor er op te zetten. De overige meikoningin plantjes hou ik nog even binnen.

2018033115190689571522502359.jpg

 

Nog tips?

Moet ik van mijn tomatenplantjes al iets knippen?

Zie foto;

2018033115205925681522502475.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...