A.M. Geplaatst: 23 juni 2018 Geplaatst: 23 juni 2018 Al enige tijd volg ik het forum, zonder zelf nog iets te hebben geplaatst (hallo! ). Ik heb nu toch een vraag. Een tijd geleden heb ik van de straat wat kapucijnerplantjes geplukt. Ik heb echter geen enkele ervaring met deze planten en vraag me af of het wel kapucijners zijn. Op internet kom ik allemaal plaatjes tegen van blauwschokkers met paarse peulen. De mijne zijn echter groen. Gaan deze nog verkleuren? Of is deze variant gewoon groen? Hoe kan ik überhaupt zien of het kapucijners zijn? Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 juni 2018 Geplaatst: 23 juni 2018 Volgens mij zijn er ook kapucijners met groene peulen. De blauwen heten meestal iets van blauwschokkers..heb je het zaadzakje nog? De bloeiwijze zou zeker kloppen en proef ook eens een rauw erwtje, is ie zoet dan is het meer een doperwt Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
oscardevos Geplaatst: 23 juni 2018 Geplaatst: 23 juni 2018 Ik heb ook kapucijners met groene peulen. Bloeien identiek (tijd, kleur) als de blauwschokkers , worden even hoog ook. Ik heb nooit anders gekocht dan blauwschokker, maar wel de kapucijner erwten gebruikt voor volgende generaties.Blijkbaar kan deze blauwe peuleigenschap verloren gaan. Quote
A.M. Geplaatst: 23 juni 2018 Auteur Geplaatst: 23 juni 2018 Goh apart, nooit geweten. Ik heb geen zakje van het zaad, ik heb ze als plantje meegenomen (gratis), vandaar dat ik ook zo verbaasd was Oh ja en qua smaak zijn ze inderdaad niet heel zoet, maar ook niet melig of zo. Het zullen dus wel echt kapucijners zijn. Quote
svvoorden Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Wat mij opvalt is dat tussen mijn capucijners er altijd meerdere planten zijn die groene peulen hebben i.p.v. paarse peulen. Ook nu ik weer nieuw zaad gekocht heb. Waarschijnlijk kunnen ze de eigenschap paars te worden verliezen en als je dan verder gaat met zaad uit een groene peul zullen ze waarschijnlijk allemaal groen zijn. Of ze hetzelfde smaken weet ik niet want ze gaan gewoon door elkaar heen. Gewoon oogsten als je graag paarse wilt gewoon een keer een nieuw zakje kopen. Het plukt wel makkelijker met die donkere peulen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.