[email protected] Geplaatst: 9 september 2018 Geplaatst: 9 september 2018 Ik ben al een aantal jaren aan het pepers kweken in een kas buiten in de tuin. Ik ben er achter gekomen dat pepers meerjarige planten zijn. Door de planten zo te behandelen dat ze in huis kunnen overwinteren. zie de foto van mijn Habanero orange blob, die nu 2 jaar is en veel groter is geworden en veel meer pepers geeft. Hij staat nu in de woonkamer omdat hij al te groot is voor de kas, wat ook het geval is met de 2e jaars Rawit. Quote
Luig81 Geplaatst: 10 september 2018 Geplaatst: 10 september 2018 Ben zelf ook bezig met ''meerjarige''pepersBevalt mij goed Heb alleen de afwijking om ieder jaar ook weer nieuwe te zaaien dus word wel wat vollig achter het raam Quote
donaldk Geplaatst: 10 september 2018 Geplaatst: 10 september 2018 Zo groot is hij toch niet, wat voor kas heb je dan dat hij daar is uit gegroeid? Mijn grootste peperplanten zijn inmiddels borst- of zelfs kin hoogte. Maar niet echt breed. Deze is breder en struikachtig, mooie plant alleen een paar gele blaadje die kun je gerust verwijderen, nu je toch bezig bent . Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
TomP Geplaatst: 15 september 2018 Geplaatst: 15 september 2018 Wat bedoel je met zo te behandelen dat ze in huis kunnen overwinteren?Hebben een nieuwe veranda dus veel licht, wil dit nu ook wel eens proberen.Kan iemand toelichten aub? Hoe overwinteren jullie? Quote
Erny Geplaatst: 15 september 2018 Geplaatst: 15 september 2018 Aantal topics daarover aanwezig op dit forum: paprika-en-peper-overwinteren-t131.html peperplanten-laten-overwinteren-t11547.html Het "behandelen" van de peperplanten slaat op het kortsnoeien en eventueel inkorten van de wortels. Zelf doe ik het niet meer, te veel kans op luis in het voorjaar en te veel gedoe. Quote
TomP Geplaatst: 16 september 2018 Geplaatst: 16 september 2018 Bedankt Erny! Als ik alles lees dan zijn de menngen serieus verdeeld maar de meesten zijn het er over eens dat het niet de moeite loont en dat het beter is om elk jaar opnieuw te zaaien. Dilemma... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.